تاریخ: ۱۰:۲۳ :: ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
بیمه ایران در صدر شکایات مشتریان/ متوسط زمان پاسخگویی ۷ روز

بیمه گذاران در مردادماه سال جاری ۳۸۶ شکایت از شرکت های بیمه داشته اند که بیمه ایران با ۶۱ شکایت واصله بیشترین تعداد شکایت را از آن خود کرده است.

براساس اعلام بیمه مرکزی، در مردادماه سال جاری تعداد ۳۸۶ مورد شکایت از شرکت های بیمه واصل شده است و متوسط زمان پاسخگویی شرکت های بیمه به آن هفت روز بوده است.

جدول شکایات کتبی بیمه ای واصله بیمه مرکزی در مردادماه سال جاری نشان می دهد که بیمه ایران با ۶۱ شکایت واصله و سهم ۱۶.۸۲ درصدی از شکایت های وارده بیشترین شکایات بیمه گذاران را در این ماه از آن خود کرده است. این در حالی است که از این تعداد ۵ شکایت وارد و ۲۰ شکایت ناوارد تشخیص داده شده و رسیدگی به سایر شکایات نیز در دستور کار است.

بعد از بیمه ایران، شرکت بیمه ملت با ۳۹ شکایت وارده و سهم ۹.۹۱ درصدی در جایگاه دوم قرار دارد که ۶ شکایت آن وارد و ۵ شکایت دیگر ناوارد تشخیص داده شده است. بیمه آسیا با ۲۸ شکایت وارد و سهم ۷.۸۱ درصدی در جایگاه سوم قرار دارد که براین اساس ۲ شکایت آن وارد و ۱۲ شکایت آن ناوارد تشخیص داده شده اند. شرکت های بیمه دانا با ۶.۹۱ (۲۶ شکایت)، رازی با ۶.۳۱ (۲۲ شکایت)، پارسیان با ۵.۷۱ (۲۱ شکایت) و میهن با ۵.۱۱ (۲۸شکایت) در رده های بعدی قرار دارند.

از سوی دیگر بیمه ایران معین با سهم ۰.۳۰ درصدی (۲ شکایت) کمترین شکایت را از آن خود کرده است. براین اساس یکی از این ۲ شکایت وارد و دیگری ناوارد تشخیص داده شده است. همچنین بیمه حکمت صبا با سهم ۰.۹۰ درصدی (۳ شکایت) در رده دوم کمترین شکایت ها قرار دارد ولی هنوز هیچ یک از شکایات وارده از آن بررسی نشده اند. همچنین بیمه تعاون با سهم ۱.۲۰ درصدی در جایگاه سوم کمترین شکایت ها قرار دارد که یک شکایت آن وارد و یک شکایت دیگر ناوارد تشخیص داده شده است.

البته باید توجه داشت که بیشترین سهم بازار بیمه ای کشور در اختیار شرکت های بیمه ایران، آسیا، البرز، دانا و پارسیان است و دلیل پایین بودن شکایات از برخی دیگر از شرکت ها سهم کمتر آنها از کیک بازار است.

print

پاسخی بگذارید