در ۶ ماهه نخست سال رقم خورد
تاریخ: ۱۲:۵۳ :: ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
رتبه نخست بابل در صدور پروانه و جواز تاسیس در مازندران

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بابل از صدور ۷۳ فقره پروانه بهره برداری و همچنین ۱۶۳ فقره جواز تاسیس برای سرمایه گذاران صنعتی شهرستان توسط اداره صمت این شهرستان از ابتدای سال ۱۴۰۰ لغایت ۱۴۰۱/۶/۲۰ خبر داد و گفت: در این حوزه شهرستان بابل رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده است.

محمود تشکا فیروزجایی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به فعالیت صنعتی شهرستان بابل اظهار کرد: شهرستان بابل با دارا بودن ۳۴۶ واحد صنعتی فعال کوچک و بزرگ و با اشتغال ۸۸۹۲ نفر پس از ‌شهرهای آمل و ساری در جایگاه سوم استان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بابل دارای ۳ شهرک و ۳ ناحیه صنعتی است، افزود: بابل ۱۸۰ واحد صنعتی دارد که ۵۸۴۰ نفر در آن اشتغال دارند.

این مسئول ادامه داد: در خارج از شهرک ها و نواحی صنعتی شهرستان بابل نیز ۱۷۲ واحد صنعتی بزرگ و کوچک با اشتغال حدود ۳۱۰۰ نفر فعالیت دارند.

رئیس اداره صمت شهرستان بابل تصریح کرد: بیشترین سرمایه گذاری و بیشترین اشتغال شهرستان به ترتیب به میزان ۵۳ درصد از کل سرمایه گذاری و ۲۳ درصد از کل اشتغال شهرستان مربوط به صنایع شیمیایی است بطوریکه بزرگترین خط تولید پلی استایرن شمال کشور در این شهرستان مستقر است.

تشکا فیروزجایی از صدور ۷۳ فقره پروانه بهره برداری و همچنین ۱۶۳ فقره جواز تاسیس برای سرمایه گذاران صنعتی شهرستان توسط اداره صمت شهرستان بابل از ابتدای سال ۱۴۰۰ لغایت ۱۴۰۱/۶/۲۰ خبر داد و یادآور شد: در این حوزه شهرستان بابل رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده است.

این مسئول افزود: از ابتدای  سال ۱۴۰۰ لغایت ۱۴۰۱/۶/۲۰ تعداد ۶۱ واحد صنعتی جهت دریافت تسهیلات رونق تولید به بانک های عامل شهرستان معرفی شدند.

رئیس اداره صمت بابل در پایان عمده ترین مشکلات واحدهای تولیدی صنعتی این شهرستان را فقر زمین صنعتی، مشکلات تغییر کاربری زمین برای سرمایه گذاری در خارج از شهرک ها و نواحی صنعتی، مشکلات راه دسترسی به شهرک ها و نواحی صنعتی، بالا بودن نرخ بهره تسهیلات و مشکلات تامین منابع سرمایه در گردش و سرمایه ثابت از سوی بانک ها، عدم استقرار برخی از ادارات و دستگاه های مرتبط با صادرات و ترخیص کالا به ویژه گمرک در شهرستان،‌ عدم ثبات بازار مواد اولیه، مشکلات در صادرات و عدم ثبات بازارهای هدف و غیره برشمرد.

print

پاسخی بگذارید