تاریخ: ۱۹:۵۷ :: ۱۴۰۰/۰۵/۱۷

رکورد تولید انرژی در بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه نکا در ۱۰ سال گذشته شکسته شد.

نعمتی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت:بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه شهیدسلیمی نکا با تولید بیش از یک میلیارد و یکصد میلیون و پانصد هزار کیلو وات ساعت از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه، رکورد تولید انرژی را در مدت مشابه ۱۰ سال گذشته شکست.

او افزود: مجموع انرژی خالص تولید شده در واحد‌های بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه نکا از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه نسبت به مدت مشابه پارسال نیز ۱۵.۷ درصد افزایش داشت.

نعمتی با اشاره به اینکه در این مدت حدود ۵۱ درصد انرژی تعهدی سالانه بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه طبق برنامه محقق شد، گفت: این موفقیت با توجه به دشواری و حساسیت بسیار زیاد نگهداری و بهره برداری از واحد‌ها و علیرغم همه محدودیت‌ها و چالش‌های موجود بویژه در شرایط سخت مقابله با ویروس کرونا، با همدلی و تلاش جهادی و شبانه روزی کارکنان، بهره برداری و تعمیرات مناسب و به موقع و نیز اجرای پروژه گازوییل سوز کردن واحد‌های گازی جهت استفاده از سوخت مایع در شرایط عدم تخصیص سهمیه سوخت گاز حاصل شد.

بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه شهید سلیمی نکا شامل دو واحد گازی به ظرفیت هر یک ۱۳۷.۶ مگاوات و یک واحد بخار با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات است.
انتهای پیام/س

print

پاسخی بگذارید