تاریخ: ۱۱:۵۳ :: ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
واحد یک گازی نیروگاه نکا به شبکه سراسری برق پیوست

واحد یک گازی نیروگاه نکا به شبکه سراسری برق پیوست

عبدالرضا محمودی مدیر امور تعمیرات بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه نکا گفت:واحد یک گازی نیروگاه شهید سلیمی نکا با ظرفیت تولید ۱۳۷.۶ مگاوات پس از انجام بازدید دوره‌ای به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

اوافزود: این واحد به منظور انجام بازدید و تعمیرات دوره‌ای ۴ هزار ساعته و رفع اشکالات و دیفکت‌های باقیمانده از تعمیرات اساسی پس از ۷ روز کار فشرده مجدداً به شبکه سراسری پیوست.

محمودی گفت: در طول این بازدید که به منظور آمادگی هر چه بیشتر این واحد انجام شد، فعالیت‌های متعددی در بخش‌های مختلف شامل بر روی تجهیزات واحد انجام شد.

او افزود: در پیک مصرف تابستان ۱۴۰۱ علیرغم تمامی مشکلات موجود در امر تولید، با برنامه ریزی بعمل آمده و انجام دقیق فعالیت‌های تعمیر و نگهداری و بهره برداری، نیروگاه سیکل ترکیبی نکا بدون وقفه و مطمئن در امر تولید ایفای نقش نمود و با ثبت رکورد بیشترین تولید تابستان در ۱۵ سال اخیر، برگ زرینی در صنعت تولید برق به ثبت رسانید.

بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه شهید سلیمی نکا شامل دو واحدگازی به ظرفیت هرکدام ۱۳۷.۶ مگاوات، یک واحد بخار به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و دو واحد توربین انبساطی به ظرفیت هر کدام ۹.۴ مگاوات است.

print

پاسخی بگذارید