مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا خبرداد
تاریخ: ۱۳:۳۵ :: ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
افزایش تولید انرژی خالص در نیروگاه نکا

تولید انرژی خالص در نیروگاه نکا بیش از ۱۰.۴ درصد افزایش یافت.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،نوراله ادبی فیروزجائی مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت: تولید انرژی خالص نیروگاه شهید سلیمی نکا در ۲ ماه ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۱۰.۴ درصد افزایش یافت.

او افزود: در این دو ماه بیش از یک میلیارد و ۲۰۷ میلیون و ۹۰۰ هزارکیلو وات ساعت انرژی خالص در واحد‌های بخاری و بلوک سیکل ترکیبی تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد.

ادبی فیروزجائی با بیان اینکه در دو ماه گذشته حدود ۸۳.۵ درصد انرژی تولیدی در واحد‌های بخار و ۱۶.۵ درصد در بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد، گفت: ۱۲ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه در این مدت، طبق برنامه محقق شد.

او افزود: برای ایجاد آمادگی تولید پایدار در دوران پیک مصرف فصل تابستان و با تلاش شبانه روزی کارکنان نیروگاه، تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخار و بلوک سیکل ترکیبی به پایان رسید و تعمیرات اساسی واحد دو گازی نیز روز‌های پایانی خود را سپری می‌کند و گروه‌های مختلفی از کارکنان از حوزه‌های تعمیرات و بهره برداری با پشتیبانی کارکنان ستادی به طور پیوسته درتلاشند تا این واحد نیز پس از انجام تعمیرات، به شبکه سراسری برق کشور متصل شود.

نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ۴ واحد بخاری ۴۴۰ مگاواتی، ۲ واحد گازی ۱۳۷.۶ مگاواتی و یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و تأمین بیش از ۴ درصد برق کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

print

پاسخی بگذارید