تاریخ: ۱۱:۳۶ :: ۱۳۹۷/۰۲/۰۸

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران گفت:لوایح چهارگانه دولت، نظام بانکی را استاندارد می کند.

غلامرضا انصاری در ششمین همایش تجاری و بانکی ایران-اروپا اظهار داشت: راهبرد دولت، انجام اصلاحات گسترده مقررات و چارچوب های بانکداری در ایران با حضور موثر بخش خصوصی است.

فرصت تبادل دوجانبه تجاری و بانکی

وی در ادامه گفت: فرصت تبادل دوجانبه تجاری و بانکی با استفاده از ظرفیت های برجام باید به مسیرهای تازه تری هدایت شود و این توافق تاریخی نباید تحت تاثیر فشارهای دولت امریکا قرار گیرد.

انصاری با انتقاد از هجمه هایی که امریکا در مساله برجام بر ایران وارد می کند، اعلام کرد:آمریکا با تخریب ادامه دار برجام قصد دارد تا اجرای بهینه این‌ تعهد بین المللی را زیر سوال ببرد اما درمقابل کشورهای جهان و به خصوص اروپایی ها باید با شکل دادن نوع جدیدی از اتحاد با حفظ استقلال خود، در اجرای توافق های جهانی نقش سازنده و پررنگی را ایفا کنند.

کاهش شکاف بانکی بین ایران و جهان

ایجاد فاصله بین سیستم بانکی ایران و دنیا دیگر مبحثی بود که انصاری در ششمین همایش تجاری و بانکی ایران-اروپا آن را مطرح کرد و گفت: به دلیل تحریم های اعمال شده پیشین و قطع شدن ارتباط بانکی ایران با دنیا، شکافی ایجاد شد و بعد از توافق برجام این شکاف همزمان با استانداردسازی قوانین و مقررات سیستم بانکی در ایران در حال از بین رفتن است.

اجرای کامل تعهدات ایران

این مقام‌ رسمی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد: دولت ایران با وجود همه سنگ اندازی هایی که امریکا در اجرای برجام شکل داده است، همه تعهدات خود در حوزه برجام را کامل انجام داده که گزارش های فصلی آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز آن را تایید کرده است.

نقش معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه در توسعه روابط تجاری

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران در آلمان اظهار داشت: برای توسعه همه جانبه تعاملات ایران با دنیا و استفاده از همه پتانسیل های موجود وزارت امور خارجه ایران معاونت اقتصادی را در این وزارتخانه شکل داده است تا نمایندگان سیاسی ایران در جهان در ارتباط هایی که به وجود می آورند از خداکثر قدرت چانه زنی برخوردار باشند.

تقویت اعتمادسازی دوطرفه

انصاری در ششمین همایش تجاری و بانکی ایران-اروپا افزود : اعتماد سازی ها بین ایران و اروپا باید دوطرفه باشد تا روندی که بعد از برجام ایجاد شده باعث شود تا منافع دوطرف تامین شود.

همچنین وی اشاره کرد : بعد از انجام اصلاحات گسترده در نظام بانکی ایران، انتظار رشد حداکثری در همه زمینه های اقتصادی، تجاری و بانکی در تعامل با کشورهای دنیا به وجود می آید.

print

برچسب ها:

پاسخی بگذارید