تاریخ: ۲۲:۳۱ :: ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
معاون استاندار: بهبود فضای کسب و کار ضروری است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان گفت: توجه به بهبود فضای کسب و کار در جهت توسعه اقتصادی امری ضروری است و باید با جدیت دنبال شود.

به گزارش اقتصاد شمال ،محمد احمدی روز یکشنبه در آیین افتتاح میدان میوه و تره بار آستانه اشرفیه با بیان این مطلب اظهار داشت: لازمه ایجاد چنین فضایی نیز آنست که رفتار مدیران و مسئولان در جهت حمایت از بخش خصوصی تغییر کند.
وی با تاکید بر اینکه بایستی با ایجاد بسترهای مناسب به سمت خصوصی سازی و استفاده از ظرفیت های این بخش قدم برداریم افزود: تغییر رفتار به معنای تغییر شکلی نیست بلکه بایستی در ماهیت نظام اداری ایجاد شود.
وی در ادامه با اشاره به رهنمودها و دستورات مقام معظم رهبری در خصوص تغییر رفتار در 4 ساختار خاطرنشان کرد: دولت مصمم است تا به وظیفه خود در جهت بهبود فضای کسب و کار عمل کند ضمن آنکه در یک نظام اقتصادی همه ارکان نظام نقش آفرینی می کنند .
وی با اشاره به اینکه مشارکت همه ارکان نظام موجب دستیابی به نظام اقتصادی مطلوب می شود افزود: بخش خصوصی بایستی توسعه یابد و مسئولان در این امر تسهیل گری کنند.
احمدی در ادامه نیز با اشاره به اینکه مزیت های ورود بخش خصوصی در منطقه باید سنجیده شود ، اظهار داشت: انتظار می رود مدیران منطقه با تغییر رفتار مناسب زمینه ورود بخش خصوصی را فراهم کنند.
وی همچنین گفت: هم اکنون نیز سیاست هایی در استان با هدف توسعه فضای کسب و کار با محوریت استاندار به صورت شیوه نامه هایی به شهرستان ها ابلاغ می شود که امیدواریم این امر توسعه اقتصادی و بالندگی گیلان را به همراه داشته باشد.
وی ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران نیز گفت: ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن ماه امسال بار دیگر با حضور یکپارچه خود حماسه دیگری را خلق خواهند کرد.
عملیات احداث میدان میوه و تره بار آستانه اشرفیه از سال 92 در زمینی به مساحت 16 هزار مترمربع آغاز شده است.
این میدان میوه و تره بار با زیر بنای 5 هزار و 800 مترمربع احداث شده و دارای 47 غرفه به مساحت بین 100 تا 120 مترمربع است و تاکنون برای احداث آن 160 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی هزینه شده است.
میدان میوه و تره بار آستانه اشرفیه که امروز تعداد 2 باسکول 60 تنی نیز در آن به بهره برداری رسیده هم اکنون در مرحله محوطه سازی و دریافت انشعاب امتیازات است و به گفته سرمایه گذاران طرح در سال آینده بطور کامل به بهره برداری خواهد رسید.
در آیین افتتاح میدان میوه و تره بار آستانه اشرفیه همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران ، فرماندار ، نماینده ، امام جمعه و جمعی از مسئولان این شهرستان واقع در شرق استان گیلان حضور داشتند.
ایرنا

print

پاسخی بگذارید