تاریخ: ۴:۱۲ :: ۱۳۹۶/۰۸/۰۶

معاون وزیر نفت ایران از پیش‌بینی تهران برای امضای قراردادهایی به ارزش بیش از 20 میلیارد دلار در سال 2018 میلادی خبر داد.

به نقل از فایننشال تایمز، «امیرحسین زمانی‌نیا» افزود: تغییرات ملموسی در ملاحظات شرکت‌های نفتی برای سرمایه‌گذاری در ایران و سرعت دادن به مذاکراتشان به ایران با وجود موضع اخیر ترامپ ایجاد نشده است.
وی گفت: ایران درباره 28 قرارداد با شرکت‌های نفتی مذاکره می‌کند که این شرکت‌ها شامل مرسک اویل و روس‌نفت برای توسعه لایه‌های نفتی پارس جنوبی و با شرکت‌های روسی نظیر لوک اویل، گاز پروم و زاروبژنت برای توسعه میادین نفتی پایدار غرب، آب‌تیمور و منصوری است.
وی ادامه داد: ایران با هر شرکت بین‌المللی نفت به استثنای آمریکایی‌ها در حال مذاکره است.
زمانی‌نیا با بیان اینکه ایران با داشتن منابع عظیم نفت و گاز، حجم کمتری از تولید نفت و گاز را به خود اختصاص داده است، افزود: ما به تکنولوژی‌های پیشرفته نیاز داریم و شرکت‌های ایرانی بدون کمک شرکت‌های خارجی نمی‌توانند توسعه میادین نفتی را انجام دهند.
معاون وزیر نفت ایران با بیان اینکه تقریبا سهم خود را از بازارهای جهانی نفت بدست آورده‌ایم، گفت: ایران به دنبال افزایش ظرفیت تولید است اما از طرح کاهش تولید نفت اوپک هم پیروی می‌کند.
به گزارش فایننشال تایمز، ایران انتظار دارد تا سال آینده قراردادهای انرژی خود را به ارزش بیش از 20 میلیارد دلار با شرکت‌های مختلف منعقد کند و این به رغم تهدیداتی است که از سوی آمریکا مبنی بر اعمال تحریم‌های جدید انجام می‌شود.
براساس این گزارش، قرار است ایران، مذاکراتی با شرکت‌های بین‌المللی نظیر رویال داچ‌شل، آنگلو داچ‌گروپ و کرملین کنترلد روس‌نفت انجام شود.

print

پاسخی بگذارید