گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۲:۳۱ :: ۱۳۹۹/۰۱/۱۷

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت که دولت به واحدهای تولیدی خسارت دیده از بحران کرونا برای پرداخت حقوق کارگران این واحدها وام پرداخت می کند.

محمدشریعتمداری عصر شنبه در جلسه ویدئو کنفرانسی ستاد مقابله با کرونای گلستان اظهار داشت: این تسهیلات با کارمزد ۱۲ درصد در کوتاه ترین زمان ممکن به صاحبان واجد شرایط این واحدهای تولیدی پرداخت می شود تا مشکلی در پرداخت حق الزحمه کارگران به وجود نیاید.

وی به اقدامات دولت برای حمایت از افراد فاقد بیمه ،فاقد درآمد ثابت و خارج از چتر نهادهای حمایتی اشاره کرد و گفت : با مراجعه به بانک های اطلاعاتی کشور حدود ۳ میلیون نفر از این افراد شناسایی و به حساب هر خانوار مبلغی از ۲ تا ۶ میلیون ریال واریز شد.

شریعتمداری ادامه داد: واگذاری کارت خرید اعتباری تا سقف ۲۰ میلیون ریال به حدود ۴ میلیون نفر از افراد فاقد درآمد، از دیگر تلاش های دولت برای حمایت از اقشار آسیب دیدگان بحران کرونای کشور است که این طرح به زودی اجرا خواهد شد.

وزیر تعاون  کار و رفاه اجتماعی همچنین از استمهال سه ماهه در پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی خبر داد و گفت : این اقدام بار مالی ۲۰ هزار میلیارد ریالی به سازمان تامین اجتماعی وارد کرد اما برای کاهش خسارت به مردم، این حمایت از واحدهای تولیدی و اصناف در حال انجام است.

شریعتمداری  به افزایش  تعداد بهبود یافتگان، کاهش مراجعه مردم به بیمارستان ها و کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا در گلستان اشاره کرد و گفت: کسب این روند رو به رشد و امیدوارکننده نتیجه همت همه دستگاه ها و مدیریت جهادی مسوولان و همراهی مردم است که برای حفظ آن باید تلاش کرد.

وزیر معین استان گلستان در ستاد کرونای کشور تاکید کرد: نباید از اجرای پروتکل های بهداشتی غافل شویم زیرا همچنان جنبه های مختلفی از این ویروس ناشناخته است که تساهل در رعایت مباحث بهداشتی ممکن است موجب وارد شدن خسارت های بیشتری شود.

وی همچنین گفت: اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و در خانه ماندن از جمله اقداماتی بود که در کاهش شیوع بیماری کرونا در کل کشور و گلستان موثر بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با اشاره به نگهداری ۴۹ هزار معلول ، سالمند و افراد بی‌سرپرست در مراکز نگهداری تحت نظارت بهزیستی کشور گفت: از این تعداد و به دلیل اصرار بر رعایت موارد بهداشتی فقط ۲۰۰نفر به کرونا مبتلا شدند .

شریعتمداری ادامه داد: از مجموع ۸۷۰ مرکز نگهداری سالمندان در کشور، کرونا به ۱۷ مرکز سرایت کرد که تلاش می کنیم با نظارت بر رعایت بهداشت و خدمات رسانی بیشتر، از سلامت این قشر به طور ویژه حمایت کنیم .

print

پاسخی بگذارید