گروه: اقتصادی
تاریخ: ۱۸:۰۶ :: ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
چک های حضوری در گیلان برگشت نمی خورد

رئیس اتاق اصناف مرکز استان گیلان گفت: چک هایی که به صورت حضوری به شعب بانکهای گیلان جهت وصول ارجاع می شود در صورت عدم موجودی کافی برگشت نخواهد خورد.

سید جلاال الدین محمد شکریه عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با پیگیری های اتاق اصناف و با موافقت استانداری و همکاری بانکها مقرر شد؛   تا نیمه فروردین امسال تمامی چک هایی که به صورت حضوری به بانکهای گیلان ارجاع می شود در صورت عدم موجودی کافی برگشت نخورد.
وی تصریح کرد: همچنین چک هایی که توسط سامانه چکاوک به بانک ها جهت وصول ارجاع می شود بنا بر قانون چک در صورت عدم موجودی کافی هر چند برگشت می خورد اما طبق مصوبه اخیر هیات دولت و کارگروه اقتصادی تا پایان اردیبهشت ماه امسال جرایم بازدارنده در خصوص این چکها اعلام نشده و خدمات بانکی به صاحبان حسابهایی که چک برگشتی دارند، قطع نخواهد شد.
نائب رئیس اول اتاق اصناف کشور افزود : با رئیس اتاق اصناف ایران نیز هماهنگی‌هایی انجام دادیم تا با رایزنی با شورای پول و اعتبار و دولت دراین خصوص مراتب به صورت وحدت رویه درسطح کشور حل وفصل شود.
وی اظهار کرد: در اولین روز شروع به کار ادارات در کشور در سال جدید در راستای کاهش آسیب های ناشی از شیوع ویروس کرونا در اصناف پیگیری های مستمر از اتاق اصناف مرکز استان گیلان انجام دادیم که منجر به تنظیم و ارسال نامه اتاق اصناف ایران خطاب به رییس کل بانک مرکزی کشور به منظور تعلیق فعالیت سامانه چکاوک و کسر سود استمهال شده واحدهای صنفی شد.

بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا به جز واحدهای ضروری مواد غذایی و عرضه کنندگان خدمات پزشکی و دارویی و خدمات فنی به صورت کشیک، تمامی صنوف دیگر تا نیمه فروردین تعطیل است.

print

پاسخی بگذارید