هشدار استاندارد
تاریخ: ۱۸:۳۱ :: ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
آذرماه کاهشی معاملات بورس منطقه ای گیلان

ارزش داد و ستد بورس منطقه ای گیلان طی آذرماه ۱۳ هزار و ۷۱۱ میلیارد و ۴۶۱ میلیون ریال سهام بود که نسبت به ماه گذشته خود کاهش بیش از ۱۳ درصدی را تجربه کرد.

فعالان بازار سرمایه در استان گیلان آبان ماه بیش بر ۱۵ هزار و ۷۷۵ میلیارد و ۶۴۵ میلیون ریال معامله کردند که این میزان در آذرماه به بیش از ۱۳ هزار و ۷۱۱ میلیارد و ۴۶۱ میلیون ریال رسیده‌است.

طی ماه گذشته بازار بورس منطقه‌ای استان گیلان در تعداد سهام معاملاتی نیز با کاهش بیش از ۱۷ درصدی مواجه شد و از یک میلیارد و ۷۶۸ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۵۲۸ سهم در آبان به یک میلیارد و ۴۶۴ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۸۱۳ سهم در آذرماه رسید.

همچنین کفه ترازوی ارزش معاملات در آذرماه با اندکی به سمت خرید، سنگین‌تر بود و از مجموع ارزش معاملاتی افزون بر ۶ هزار و ۹۸۲ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال سهم مربوط به خرید و بیش از ۶ هزار و ۷۲۸ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال مربوط به فروش بود.

اما برخلاف ارزش سهام معاملاتی آذرماه تعداد سهام معامله شده با شیب تند به سمت خرید متمایل بود و در این مدت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون و ۲۶ هزار سهم خریداری و ۳۶۴ میلیون و ۱۴۶ هزار و ۳۸۱ سهم فروخته شد.

سرپرست تالار منطقه‌ای بورس گیلان به خبرنگار ایرنا گفت: صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت کیان، صندوق با درآمد ثابت فیروزه آسیا و اسناد خزانه ۹۰۸ بیشترین ارزش معاملاتی فعالان بازار سرمایه استان را طی ماه گذشته به خود اختصاص داده اند.

دکتر حافظ محفوظی درباره دلایل کاهش ارزش معاملات بورس منطقه ای گیلان در آذرماه امسال نسبت به ماه قبل از آن اظهار داشت: جذابیت اوراق بدهی و گرایش سرمایه گذاران به بازارهای جایگزین موجب کاهش معاملات در سهام شده است.

تعداد کارگزاران در بورس منطقه ای گیلان طی ماه گذشته ۶۰ نفر عنوان شده است.

print

پاسخی بگذارید