گروه: اجتماعی
تاریخ: ۲۲:۵۵ :: ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
استقبال آستارا از مسافران نوروزی

ستاد تسهیل خدمات سفر آستارا برای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی اعلام آمادگی کرد.

سرویس اجتماعی اقتصاد شمال ،فرماندار و رئیس ستاد تسهیل خدمات سفر آستارا روز چهارشنبه در جلسه این ستاد در فرمانداری آستارا گفت: این شهرستان محل تردد و ماندگاری گردشگران داخلی و خارجی است و باید خدمات رسانی به آنها مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد.
رستم زاد اضافه کرد: رسیدگی به وضعیت بهداشتی اماکن عمومی و نحوه برخورد با گردشگران، در جذب و ماندگاری آنها تاثیرگذار است و علاوه بر مدارس، باید از ظرفیت سالن های ورزشی برای اسکان اضطراری مسافران استفاده شود.
وی ادامه داد: تامین سوخت جایگاه ها و پول دستگاه های خودپرداز و افزایش سهمیه نانوایان آزادپز پیگیری شود و بازرسان اتاق اصناف، بازرسی از واحدهای صنفی را جدی بگیرند.
پردل امیری نژاد سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا هم گفت: در اواخر اسفندماه نمایشگاه صنایع دستی آستارا در چهار نقطه این شهرستان برای بازدید و خرید گردشگران دایر خواهد شد.
حسین خورشیدی رئیس جمعیت هلال احمر آستارا هم بیان کرد: طرح های امداد و نجات جاده ای و راهنمای مسافران نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه اجرا خواهد شد و روزانه ۱۵ امدادگر در این طرح ها خدمات رسانی خواهند کرد.
حجت الاسلام ابراهیم حاتمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا هم اظهار کرد: حدود ۱۰ مسجد در شهرهای آستارا و لوندویل برای اقامه نماز و اسکان موقت مسافران آماده شده و برپایی سفره هفت سین و توزیع بسته های فرهنگی در مساجد از برنامه های نوروزی اداره تبلیغات اسلامی است.
شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و جزو ۲۰ شهر گردشگر پذیر ایران به شمار می رود.
ایرنا

print

پاسخی بگذارید