تاریخ: ۱۲:۵۱ :: ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
آغاز فصل صید ماهیان استخوانی از فردا

صید ماهیان استخوانی در دریای خزر از فردا آغاز می‌شود.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات مازندران گفت: صید ماهیان استخوانی در دریای خزر از فردا سه شنبه ۱۸ مهر آغاز می‌شود و تا ۲۰ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

او افزود: در نخستین روز صید ماهیان استخوانی، صیادان در سواحل میانکاله به آب می‌زنند.

کریم زاده گفت: ۵۴ شرکت تعاونی صیادی با جمعیتی حدود ۴ هزار نفر در مازندران فعالیت می‌کنند که فراهم کردن شرایط امن برای صیادان قانونی یکی از وظایف شیلات است.

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه در آستانه فصل صید قرار داریم لازم است فرماند‌هان یگان حغاظت شیلات با بررسی امکانات و تجهیزات آمادگی کامل را برای انجام وظایف حفظ و حراست از فعالیت‌های صید و صیادی اتخاذ کنند.

او افزود: امیدواریم امسال نیز همچون سنوات گذشته با تعامل و همکاری خوب جامعه صیادی و نیز یگان حفاظت منابع آبزیان استان و شیلات بتوانیم با صید مطلوب جامعه صیادی بخشی از پروتئین موردنیاز جامعه را تامین کنیم.

مدیر کل شیلات مازندران گفت: صیادان مازندرانی پارسال ۳ هزار و ۲۰۰ تن انواع ماهیان استخوانی، از دریای خزر صید کردند که این میزان صید در مقایسه با مدت مشابه پارسال از آن ۹۸ درصد بیشتر بود.

کریم زاده افزود: ارزش ریالی صید پارسال ماهیان استخوانی دریای خزر ۶۴۰ میلیارد تومان بود که در مقایسه با سال قبل ۲۱۰ درصد افزایش داشت.

print

پاسخی بگذارید