تاریخ: ۱۳:۳۹ :: ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
آمادگی واحد‌های نیروگاه نکا قبل از پیک تابستان

سرپرست شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: واحد‌های نیروگاه نکا قبل از پیک مصرف تابستان به مدار تولید باز خواهند گشت.

حسینعلی تازیکی در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانسی با محرابیان وزیر نیرو با اشاره به تعمیرات اساسی واحد چهار بخار نیروگاه نکا، گفت: واحد‌های این نیروگاه قبل از پیک مصرف تابستان به مدار تولید باز خواهند گشت

او می‌گوید: واحد بخار سیکل ترکیبی و واحد یک گازی با توجه به همدلی و همکاری فیمابین قبل از پیک مصرف تابستان به شبکه سراسری برق کشور متصل می‌شوند.

به گفته تازیکی بدلیل کاهش چشمگیر سطح و کیفیت آب چاه‌های زیرزمینی نیروگاه بویژه در ماه‌های گرم سال با احداث آب شیرین کن و به مدار آمدن دو فاز از سه فاز با ظرفیت هر فاز ۲ هزار متر مکعب در شبانه روز، حداکثر تا آخر فروردین امسال هر سه فاز قابل بهره برداری می‌باشد.

او می‌گوید: با به مدار آمدن هر سه فاز، روزانه ۶ میلیون لیتر آب شیرین تولید خواهد شد.

تازیکی شروع لایروبی حوضچه آرامش را از اقدامات دیگر شرکت عنوان کرد و گفت: اگر چه لایروبی حوضچه آرامش زمانبر می‌باشد، اما تمام تلاش ما براین است تا با باز نمودن مسیر اصلی آب دریا از محدودیت تولید واحد‌ها در تابستان جلوگیری کنیم.

نقش نیروگاه نکا در پایداری شبکه برق کشور و روند روبه رشد مصرف برق کشور بویژه مازندران در پیک تابستان با توجه به مهمان پذیر بودن استان عامل تصویب طرح و توسعه سیکل ترکیبی است.

به گفته تازیکی با توجه به آماده بودن برخی زیر ساخت‌ها و داشتن توجیه فنی و اقتصادی، احداث دو واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی به ظرفیت ۳۲۴ مگاوات در فاز اول در حال اجرا  است که در فاز بعدی یک واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی نیز به آن افزوده می‌شود.

print

برچسب ها:

پاسخی بگذارید