تاریخ: ۱۵:۰۲ :: ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
اتصال ۳۱ روستای شهرستان بابل به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران از راه اندازی نه سایت جدید و ارتقا تکنولوژی به منظور اتصال ۳۱ روستا شهرستان بابل به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،اسماعیل اعزی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران در نشست مشترک با سعادتی نماینده مردم شهرستان بابل با اشاره به آخرین وضعیت شاخص‌های ارتباطی حوزه انتخابیه، گفت: نصب و راه اندازی چهار سایت جدید و ارتقا تکنولوژی پنج سایت موجود جهت تامین پوشش ۳۱ روستا در شهرستان بابل در طی دو سال اخیر از جمله برنامه‌های این اداره کل در حوزه ارتباطی شهرستان بابل بوده است.

او افزود: همچنین عملیات اجرایی ۱۰ سایت جدید به منظور اتصال ۲۸ روستای این شهرستان به شبکه ملی اطلاعات آغاز شده است که امیدواریم در سال ۱۴۰۲ به مرحله بهره برداری برسد.

اعزی همچنین از اجرای ۸۰ کیلومتر فیبر نوری از محل طرح توسعه ارتباطات روستایی USO با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در شهرستان بابل در سال گذشته خبر داد و گفت: با بهره برداری از این پروژه تعداد ۶۹ روستای این منطقه به شبکه پهن باند باکیفیت، امن و پایدار متصل شدند و همچنین با ابلاغ ۳۵ کیلومتر فیبر نوری در فاز دوم به منظور پوشش ۱۲ روستای دیگر شهرستان بابل در سال جاری مجموعا ۵۹۸۹ خانوار روستایی این شهرستان از خدمات اینترنت پرسرعت همراه در بستر فیبر نوری بهره منده می‌شوند.

print

پاسخی بگذارید