تاریخ: ۲۳:۴۵ :: ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
قیمت خرید و فروش دلار در بازار ارز پایین‌تر آمد

همزمان با تغییر انتظارات در بازار دلار و حضور پُرقدرت بازارساز، شاخص ارزی با کاهش بیشتری همراه شده است.

بررسی روند معاملات در بازار ارز نشان می دهد نرخ دلار نسبت به بالاترین رقم در هفته های اخیر، ۷۰۰ تومان عقب نشینی کرده است و به کف کانال بیست و هفت هزار تومان نزدیک شده است.

بر این اساس در معاملات امروز (یکشنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰) و در لحظه انتشار این گزارش، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۲۶۶۵۷ تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به قیمت ۲۷۱۹۵ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که نسبت به روز قبل، ۱۰۱ تومان و نسبت به پایان هفته قبل ۴۵۵ تومان کاهش نرخ دارد.

این در حالی است که معامله گران، هفته گذشته نیز عقبگرد قیمت دلار آمریکا را شاهد بودند، به گونه ای که با پایان فعالیت چهار روزه بازار ارز در دومین هفته پاییز، میانگین قیمت فروش هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های یاد شده با کاهش حدود ۲۵۰ تومانی نسبت به پایان اولین هفته مهرماه، همراه بود.

از سوی دیگر امروز هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به قیمت ۳۱۰۳۶ تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل با افت ۱۰۱ تومانی نسبت به نرخ پایانی روز شنبه، به قیمت ۳۱۶۶۳ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود. بهای فروش یورو در معاملات امروز در حالی کاهش یافته است که نسبت به آخرین روز کاری هفته قبل نیز بیش از ۳۵۰ تومان ارزان تر شده است.

جدیدترین نرخ ارز در بازار متشکل ارز ایران 

بر اساس این گزارش، در ساعت ۱۲ امروز نرخ هر اسکناس دلار آمریکا در بازار متشکل ارز ایران (تنها مرجع رسمی کشف نرخ نقدی ارز – اسکناس)  به رقم ۲۶۷۵۲ تومان و نرخ هر اسکناس یورو نیز به رقم ۳۱۰۳۲ تومان رسیده است.

print

پاسخی بگذارید