تاریخ: ۱۷:۴۸ :: ۱۳۹۶/۰۸/۰۶

مدیرعامل پست بانک با بیان اینکه این مجموعه بانک تخصصی حوزه ICT است، بیان کرد که پست بانک تامین مالی کسب و کارهای مبتنی بر IT را از طریق انواع تسهیلات از جمله تسهیلات 12 درصدی صندوق توسعه ملی انجام خواهد داد.

خسرو فرحی با حضور در غرفه ایسنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با اشاره به عملکرد این بانک در حوزه تسهیلات‌دهی، اظهار کرد: پست بانک در دو محور به ارائه تسهیلات اقدام می‌کند که شامل حمایت از حوزه تخصصی خود یعنی  IT و OCT می‌شود و از خرده بانک‌های بخش روستایی نیز حمایت لازم را از طریق تسهیلات انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه هنوز مذاکره‌ای با اتحادیه نوپا و انجمن کسب و کارهای الکترونیکی صورت نگرفته است، اظهار کرد: پست بانک یک بانک تخصصی حوزه IT است که قطعا بحث حمایت از کسب و کارها در این زمینه را برعهده دارد که به صورت آزاد به پرداخت تسهیلات در این زمینه اقدام می‌کند اما تاکنون انجمنی یا اتحادیه‌ای در حوزه های این کسب و کارها به ما مراجعه نکرده است.

مدیرعامل پست بانک با اشاره به میزان تسهیلات ارائه شده به کسب و کارهای کوچک مبتنی بر IT، تصریح کرد: تاکنون در نیمه اول سال حدود 2000 میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای کوچک و مبتنی بر IT پرداخت شده است که بخشی از آن از منابع بانکی و بخشی دیگر از طریق منابع در نظر گرفته شده از صندوق توسعه ملی فراهم می شود که تسهیلات صندوق توسعه ملی با سود بانکی 12 درصد و تسهیلات سیستم بانکی با سود مصوب در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

فرحی از تخصیص 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای تسهیلات دهی مناطق روستایی خبر داد و گفت که این بانک از این مبالغ متناسب با میزان تقاضایی که وجود خواهد داشت در پنج ماهه پیش روی سال 1396 اقدام به تسهیلات دهی به واحدهای بانکداری خرد روستایی خواهد کرد.

منبع:ایسنا

print

پاسخی بگذارید