تاریخ: ۲۲:۲۹ :: ۱۳۹۸/۰۸/۱۱

در ایام محرم و صفر ۱۲۰ میلیون تومان  در قالب ۳۵ هیات تحت عنوان طرح شمیم برای اقامه عزای حضرت سید الشهدا  (ع) اجرایی شده است .

رئیس اداره اوقاف بهشهر در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه اوقاف بر اجرای امینانه نیت واقفین تاکید دارد گفت: با سنددار کردن ۴ موقوفه که مساحت زیادی از موقوفات روستای کلاک را در بر می گیرد تنها در یک بخش ۲۳۷ میلیون تومان عایدی موقوفات این روستا برای اجرای نیت واقف اجرایی شده است .

وی با بیان اینکه ۵ بقاع متبرکه  نیز دارای سند مالکیت شدند از پروژه میلاد نور به عنوان یکی از پروژه های بهره وری اقتصادی اوقاف نام برد و افزود: اوقاف در راستای اجرای طرح بهره وری اقتصادی از موقوفات این پروژه را با کمک سرمایه گذار آماده کرده است که به  فروش گذاشته شده  است.

زارعی با اشاره به اینکه عواید قسمت اعظمی از موقوفات به نیت عزاداری امام حسین (ع) است اظهارداشت: در ایام محرم و صفر ۱۲۰ میلیون تومان  در قالب ۳۵ هیات تحت عنوان طرح شمیم برای اقامه عزای حضرت سید الشهدا  (ع) اجرایی شده است .

وی از ثبت ۲ وقف جدید در بهشهر خبر دادو تاکید کرد:این موقوفات شامل یک قطعه زمین و یک واحد آپارتمان به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون تومان می باشد .

رئیس اوقاف بهشهر همچنین با اشاره به وجود ۸۰۰ موقوفه و ۴۰ بقعه متبرکه در شهرستان از اجرای طرح مهر تحصیلی در ایام بازگشایی مدارس سخن گفت و تصریح کرد:بیش از ۳۰۰ بسته نوشت افزار برای عمل به نیت واقف در بین دانش آموزان نیازمند توزیع شده است.

زارعی به برنامه های هفته اوقاف شهرستان اشاره کردو افزود:سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه،نواختن زنگ وقف،دیدار با امام جمعه بهشهر ،اجرای  امینانه نیات واقفین،غبارروبی گلزار شهدا و پرده برداری از اسناد موقوفات  با حضور مدیر کل اوقاف مازندران از برنامه های این هفته بوده است .

وی در خاتمه با بیان اینکه ۶ کیلومتر از منطقه قلعه پلنگان در میانکاله وقف می باشد و مدارک آن نیز موجود است خاطر نشان کرد:مستندات کامل این  امر در دادگستری مشغول رسیدگی است اعلام کرد که اداره اوقاف پیگیری حقوقی این پرونده را انجام خواهد داد.

print

پاسخی بگذارید