تاریخ: ۲۱:۱۱ :: ۱۳۹۹/۱۱/۱۱

استاندار گیلان از افتتاح ۸۹۵ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۸۱۱ میلیارد تومان در دهه فجر امسال در استان خبر داد.

ارسلان زارع عصر شنبه در جلسه شورای اداری گیلان با حضور تعدادی از مدیران در سالن غدیر استانداری و نیز از طریق ارتباط تصویری با فرمانداران و برخی دیگر از مدیران استان  ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: این میزان اعتبار نسبت به ایام دهه فجر سال گذشته۹۶ درصد رشد دارد.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع اعتبارات پروژه‌های دهه فجر امسال بالغ بر دو هزار و ۲۳۱ میلیارد تومان مربوط به بخش خصوصی است.

استاندار گیلان  تاکید کرد : تا آخرین لحظه ای که  مسئولیتی را برعهده داریم باید تلاشی مضاعف داشته باشیم تا پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برسانیم و پیگیری لازم برای موضوعاتی همچون جذب و تخصیص به موقع اعتبارات و موضوعات دیگر را برای اجرای طرح ها داشته باشیم .

استاندار گیلان با تاکید براینکه مواجهه با ویروس کرونا موجب شد تا از فضای الکترونیکی بیشتر بهره بگیریم،  ادامه داد: بسیاری از خدمات،  الکترونیکی شده است و تقویت زیرساخت ها می تواند در اقتصاد، سلامت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمک کند .

وی با اشاره به لزوم نسخه نویسی الکترونیکی پزشکان تصریح کرد:  طی سه ماه گذشته  تعداد قابل توجهی از پزشکان به این طرح پیوسته اند که  باید تلاش کنیم که به لحاظ پایداری شبکه و ظرفیت اینترانت جزو استان‌های موفق باشیم و حرکت دستگاههای اجرایی در بخش سخت افزاری و نرم افزاری همچنان مستمر باشد .

وی در خصوص برگزاری ویژه برنامه های دهه فجر در استان گفت: ویژه برنامه های گرامیداشت دهه مبارک فجر باید با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا، حداقل حضور نفرات و مبتنی بر فضای مجازی برگزار شود،

استاندار گیلان خاطرنشان  کرد: برای مواجه با ویروس منحوس کرونا بستر دولت الکترونیک تقویت شد و حرکت دستگاه های اجرایی در بخش سخت و نرم افزاری باید همچنان مستمر باشد.

وی  با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به سرمایه گذاران بخش خصوصی، بیان کرد: باید برای رونق بخش های تولیدی و اشتغالزایی از سرمایه گذاران حمایت شود و کارگروه های ذیربط باید فعال باشند.

وی در خصوص اهمیت حمایت دستگاه های اجرایی از ایتام و محسنین گفت: اجرای طرح هر کارمند حامی یک فرزند ابلاغ می شود، باعث افتخار است که جامعه بانوان خانه دار گیلانی در حمایت از فرزندان ایتام و محسنین مشارکت دارند و درصدی از این حمایت هم توسط فرهنگیان و جامعه کارگری استان انجام گرفته است.

زارع خاطرنشان کرد: مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا و همچنین ریاست جمهوری فراهم شده و اعضای ستاد انتخابات مشخص شده اند.

استاندار گیلان همچنین در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با اشاره به اینکه خیران کمک های خوبی را برای این امر داشته اند،گفت: در کمتر از  دو سال حدود ۸۰۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در استان آزاد شدند که امیدواریم با  اجرای هر کارمند یک حامی کمک کنیم که افراد بیشتری را تحت حمایت قرار دهیم.

print

پاسخی بگذارید