تاریخ: ۲۳:۱۳ :: ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
استاندار مازندران: برای توسعه این استان باید از اختلافات دوری کرد

استاندار مازندران تاکید کرد: برای توسعه همه جانبه این استان باید از اختلافات دوری کرد و همه با هم دست در دست هم دهیم تا ظرفیت های موجود این استان شکوفا بشود.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،به نقل از  ایرنا، سیدمحمود حسینی پور نوری روز شنبه در جمع اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران بخش کجور نوشهر افزود : هر زمان از اختلافات، مواضع خود کوتاه آمدیم و منافع شخصی بر منافع عموم ترجیح ندادیم آن زمان شاهد توسعه این استان خواهیم بود.
وی اظهارداشت: در این نشست انتظار این بود گزارش های بهتر ارائه می شد و باید با روحیه جهادی و پشتکاری برای توسعه تلاش شود، در برخی از روستاهای مازندران به عنوان مثال خرماکلای شهرستان قائم شهر جوانانی داریم که با کارشان این روستا را متحول کردند یعنی درختانی پرورش دادند که چهار فصل محصول می دهد این یک خلاقیت است و یک فضای بسیار عالی برای کسب و کاری ایجاد شده است.
وی بیان داشت: در همین روستا حدود ۱۸۰ هکتار لیموترش زیرکشت بردند و محصولشان را به دیگر کشورها صادر می کنند.
استاندار مازندران یادآور شد: بخش کجور تاریخ چند هزار ساله دارد که با کمترین امکانات مردم دوران گذشته گندم و جو یا دیگر فعالیت های کشاورزی می کردند و اکنون هم بستر کشاورزی صنعتی وجود دارد که می توان برنامه ریزی کرد اگر خودتان قادر باشید می توانید و غیر از آن دیگران آمادگی دارند سرمایه گذاری کنند.
حسینی پور ادامه داد : بهترین بستر سرمایه گذاری را در صنعت دامپروری داریم اگر این عزم و اراده وجود داشته باشد شهرک صنعتی دامپروری ایجاد شود زمینه برای فروش محصولاتی مانند گوشت و شیر فراهم می شود.
استاندار مازندران تصریح کرد: زمین های بخش کجور طلاست چرا که زعفران تولید می شود لذا باید به سمت و سوی محصولاتی برویم که با آب و خاک این بخش سازگار باشد.
حسینی پور گفت: شما دهیاران با عملکردتان باید کاری کنید کارستان ، امروز به دنبال خواسته بزرگ تر باشید، پرسشی که اینجا مطرح است سهم اقتصاد گردشگری در این بخش چه میزان است؟.
وی افزود : صنعت گردشگری بومگردی در این بخش ظرفیت خوبی است می توانید با متحول کردن این صنعت گردشگران به ویژه شیخ عرب را به این بخش سوق دهید و شبی پنج میلیون بابت اقامت از هر مسافری دریافت کنید.
استاندار مازندران اضافه کرد: جوانان می توانند روستاها را بسازند و در هر روستایی باید کارگروهی شکل گیرد و از ظرفیت نخبگان ، اندیشمندان و صاحبنظران برای توسعه روستاها بهره بگیرید.
به گفته وی حدود ۵۰۰ روستا در مازندران در نظر داریم تا در این روستا سرمایه گذاری شود و حدود هفت روستا جزو بخش کجور است.
استاندار مازندران خاطرنشان کرد: اگر قصد تولیدی در روستا دارید باید تولیدات شما هدفمند باشد به عنوان مثال اگر اینجا مستعد گردو است طوری سیاست گذاری شود در این منطقه در مجموع گردو شود و تولیدات معنی دار می شود.
حسینی پور در باره رفع محدودیت های زیست محیطی بخش کجور گفت : نشستی در آینده نزدیک گذاشته می شود تا مشکلات و موانع رشد کجور بررسی و رفع شود.
استاندار مازندران از افتتاح بزرگ ترین مجتمع زالو در بخش کجور طی ماه آینده خبر داد و گفت: این بخش باید به قطب گردشگری تبدیل شود و همان شهرک دامپروری در این بخش بنوعی مقصد گردشگران خواهد بود.

وی تاکید کرد : تا پایان دولت سیزدهم طوری برنامه ریزی شود که چرخ قطار توسعه در بخش کجور به حرکت درآید و سرعت یابد تا این دیار علویان پیشرفت و آباد شود.

وی با بیان این که تاکنون حدود هزار میلیارد تومان از بنیاد علوی برای توسعه و آبادی روستاهای استان کمک دریافت کردیم، افزود: در این دولت فرصت خوبی است از این فرصت ها برای توسعه منطقه بهره باید گرفت.

print

پاسخی بگذارید