تاریخ: ۰:۲۵ :: ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
استاندار: مردمی سازی بهداشت و درمان مازندران نیازمند باز تعریف جدید است

استاندار مازندران برنامه ریزی برای توسعه متوازن در استان را نیاز ضروری با هدف عدالت اجتماعی دانست و گفت: ایجاد بهترین شرایط و امکانات بهداشت و درمان در همه نواحی این دیار باید دیده و عملیاتی شود.

سید محمود حسینی پور روز دوشنبه در نشست با روسا و معاونان ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل و مدیران بیمارستان های استان با بیان این که حرکت رو به جلوی مراکز بهداشتی و درمانی قابل لمس است، افزود: آمار ارایه خدمات بهداشت و سلامت به مردم در سال های پس از انقلاب در استان قابل توجه و فوق العاده است.

وی با بیان این که خدمات نظام را باید به مردم اطلاع رسانی کنیم، ادامه داد: مردم باید جایگاه فعلی بهداشت و درمان را بدانند، به رغم این که در حال توسعه هستیم.

استاندار مازندران به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحول دستگاه های اجرایی و خدمات رسان اشاره کرد و ادامه داد: تحولی کار کردن، یعنی سرعت ارایه خدمات را باید بیشتر کنیم.

حسینی پور با اشاره به این که اوایل انقلاب بیشتر پزشکان در همین استان از کشورهای خارجی به خصوص هند بودند، گفت: اکنون این وضعیت تغییر کرده، اما دسترسی خدمات بهداشت و درمان باید منطبق با رویکرد عدالت اجتماعی ارایه شود.

وی ادامه داد: توسعه پایدار بهداشت و درمان همراه با تبیین عدالت اجتماعی ضروری است، یعنی خدمات بهداشت و درمان دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل باید مورد رصد به لحاظ عدالت اجتماعی قرار بگیرد.

حسینی پور به ارایه خدمات مطلوب و یکسان به مردم در همه نقاط استان اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود سه هزار و ۶۰۰ روستا و جمعیت قابل توجه، عدالت اجتماعی و توسعه پایدار بهداشت و درمان در این مناطق در این دولت باید عملیاتی شود.

عدالت اجتماعی در دولت سیزدهم باید به درستی عملیاتی شود

استاندار مازندران رشد متوازن را یک امر مهم برای عدالت اجتماعی دانست، گفت : در حوزه بهداشت و درمان این امر به مراتب ضروری تر است.

وی برنامه ریزی برای توسعه متوازن در مازندران را یک امر بسیار ضروری توصیف کرد و گفت: ایجاد بهترین شرایط و امکانات در همه نواحی استان باید دیده و عملیاتی شود تا مردم ازتوسعه متوازن احساس آرامش کنند.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان این که مردمی سازی اقتصاد ایران مورد تاکید رهبر انقلاب است، گفت: مردمی سازی در بهداشت و درمان مازندران باید بر باز تعریف شود.

حسینی پور با بیان این که باید بخش خصوصی را در حوزه بهداشت و درمان ورود بدهیم، گفت: سرمایه دارتربن اقشار کشور. در مازندران صاحب ویلا هستند، این افراد برای گرفتن خدمات بهداشت و درمان از خدمات بخش خصوصی بهره مند می شوند که باید همین طور هم باشد.

استاندار مازندران به جمعیت شناور دو تا سه برابری استان مازندران در آخر هر هفته اشاره کرد، گفت: باید بررسی شود در طول سال چند درصد افراد غیر بومی و دارای شرایط مالی مناسب از خدمات بهداشت و درمان استان بهره مند می‌شوند.

لزوم توسعه مراکز بهداشت درمان خصوصی در مازندران

حسینی پور توسعه بیمارستان خصوصی به منظور این که پول داران را به مراکز بخش خصوصی راهی کنیم، گفت : در مازندران بخشی از مردم به هر دلیلی از جمله ارزش بالای زمین مرفع تر شدند، یعنی به نظر می رسد تقاضای مردم بومی برای گرفتن خدمات بهداشت و درمان از بخش خصوصی بیشتر شده است.

وی در عین حال گفت: صد البته حداکثر تلاش این است که خدمات مراکز بهداشت و درمان دولتی را افزایش بدهیم، اما با توجه به تقاضا رضایتمندی کامل وجود ندارد و شمار مراجعه کنندگان بسیار بالا است، باید بخش خصوصی را در حوزه بهداشت و درمان تقویت کنیم.

وی اظهار داشت: بهداشت و درمان در حوزه سیاسی نیز نقش برجسته ای پیدا کرده است، به همین دلیل مسأله جدی شده و رهبر انقلاب و رییس جمهور به این حوزه توجه جدی دارند.

شفاف سازی در حوزه دارو و غذای مازندران باید بیشتر شود

استاندار مازندران با اظهار این که در حوزه ی غذا و داروی استان مباحثی وجود دارد که اصلا رضایت‌بخش نیست، گفت: شفاف سازی در غذا و داروی مازندران ضروری است، مطالبات مردم مازندران در گرفتن خدمات غذا و دارو باید جدی گرفته شود.

حسینی پور ادامه داد: پذیرفتنی نیست که یک بیمارستان با کمبود سرم مواجه باشد اما در مرکز درمانی دیگر استان سرم را آزاد می فروشند.

گردشگری سلامت مازندران را جدی بگیرید

نماینده عالی دولت در مازندران به ایجاد شهر و یا دهکده سلامت در استان اشاره کرد و گفت: توریسم سلامت ظرفیت بی نظیری است که باید در این حوزه به درستی حرکت جهشی صورت بگیرد، یعنی مسوولان دانشگاه علوم پزشکی باید سرمایه گذاران را در حوزه توریسم درمانی فرا بخوانند.
وی با بیان این که نیروی انسانی که در حوزه بهداشت و درمان در مازندران فارغ التحصیل می‌شوند باید در استان جذب شوند، گفت: این امر مستلزم داشتن برنامه و تفکر لازم است.
استاندار مازندران تاکید کرد که بخش خصوصی مازندران را در حوزه بهداشت و درمان جدی بگیرید.

حسینی پور به مقوله جوانی جمعیت به عنوان اولویت نخست ماموریت ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل اشاره کرد و گفت :این دانشگاه ها باید متوسط نرخ جمعیت ۱.۱درصد استان را افزایش بدهند.

وی ادامه داد: باید در طرح جوانی جمعیت مازندران کار عمقی صورت بگیرد یعنی دانشگاه های علوم پزشکی باید دیگر دستگاه های اجرایی را همراه کنند.

استاندار مازندران مرگ مادران باردار در استان را اصلا قابل قبول ندانست و گفت: طبق آمار رسمی این آمار قابل توجه است.

وی به طلبکاری حدود ۶۰۰ میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل از بیمه ها اشاره کرد و گفت که این موضوع را در سطح ملی پیگیری می کنیم.

استاندار مازندران خطاب به مسوولان دانشگاه های علوم پزشکی استان تاکید کرد : اولویت های بهداشت و درمان مازندران را در سفر بعدی دولت به استان، هم اکنون دسته بندی و احیا کنید تا مشکلات و نیازمندی تا در قالب مصوبه حل و فصل شود.

وی به فرسودگی بیمارستان های مازندران اشاره کرد و پیشنهاد کرد تا بررسی های لازم برای استفاده از ظرفیت و فرصت طرح مولد سازی انجام شود.

حسینی پور همچنین با بیان این که دشمن برای دانشجویان دانشگاه ها برنامه دارد و به شدت هم در این بخش تاخت و تاز می کند، گفت: باید در ارایه خدمات مطلوب به دانشجویان تحول اساسی منجر به رضایت عملی، محقق شود.

حسینی پور گفت: مسوولان این بخش باید فضای دانشجویی مازندران را در بحث خوابگاه، سلف سرویس و تجهیزات برنامه عملی تعریف کنند ما نیز کمک جدی خواهیم کرد.

print

پاسخی بگذارید