تاریخ: ۲۰:۴۵ :: ۱۳۹۸/۰۸/۰۷

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد نیز در این جلسه ضمن تبیین برنامه ها و راهبردهای اقتصادی این بندر به تشریح عملکرد بندرامیرآباد در حوزه های مختلف پرداخت.

به گزارش روابط عمومی بندرامیرآباد ؛ صبح  (۶ آبان ماه ۹۸) علی محمد شاعری و محمد رحیمی گرجی مشاور معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه ج.ا.ا با حضور در منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد ضمن بازدید میدانی از مناطق عملیاتی و اراضی پسکرانه ، در جلسه ای با مدیران این بندر به بررسی و نحوه ایجاد دفتر نمایندگی وزرات امور خارجه در بندرامیرآباد پرداختند.

نماینده شهرستان های بهشهر، نکا وگلوگاه در مجلس شورای اسلامی ، بندرامیرآباد را مزیت اقتصادی و بازرگانی شرق استان مازندران برشمرد و بر تجهیز سخت افزاری ، اداری و همچنین بر ارتقاء دیپلماسی اقتصادی با ایجاد دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه بندرامیرآباد پیشران توسعه مازندران و منطقه ای تاثیرگذار در اقتصاد کشور محسوب می شود اظهار داشت در این راستا اقداماتی از قبیل افزایش ظرفیت اسمی تخلیه و بارگیری کالا به ۷,۵ میلیون تن ، ارتقاء سطح گمرک امیرآباد به اداره کل وتلاش برای تبدیل منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد به منطقه آزاد انجام شده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد نیز در این جلسه ضمن تبیین برنامه ها و راهبردهای اقتصادی این بندر به تشریح عملکرد بندرامیرآباد در حوزه های مختلف پرداخت.

سیاوش رضوانی با تأکید بر استفاده از تکنولوژی روز جهت تخلیه و بارگیری کالا به رشد ۳۱ درصدی تخلیه و بارگیری کالا از آغاز سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و از سهم ۶۶ درصدی بندرامیرآباد در بین بنادر شمالی کشور در این بخش خبر داد.

وی همچنین به رشد ۸۱ درصدی صادرات بندرامیرآباد در این مدت اشاره کرد و یادآور شد بندر امیرآباد در صادرات ، تخلیه کالاهای اساسی و تخلیه غلات به ترتیب سهم ۷۸ ، ۶۷ و ۶۴ درصدی را در بنادر شمالی کشور  داراست.

مدیر بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر در تشریح عملکرد بخش  سرمایه گذاری و تأکید بر فرصت های بی نظیر سرمایه گذاری در بندرامیرآباد گفت تاکنون ۱۳ هزار و ۶۱۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شده که از این میزان ۶ هزار و ۷۰۴ میلیارد ریال پروژه های در حال ساخت و ۶ هزار و ۹۰۸ میلیارد ریال پروژه های به بهره برداری رسیده است ضمن اینکه میزان سرمایه گذاری بخش دولتی در این بندر ۸۵۰۰ میلیارد ریال می باشد.

رضوانی در پایان ضمن قدردانی از حضور نماینده وزارت امور خارجه در بندرامیرآباد ، استقرار دفتر نمایندگی این وزرات خانه در بندرامیرآباد را اقدامی محرک در رقابت پذیری این بندر با سایر بنادر حاشیه دریای خزر عنوان کرد.

print

پاسخی بگذارید