تاریخ: ۱۴:۰۲ :: ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
افتتاح  ساختمان جدید بیمارستان رازی قایم شهر در هفته دولت

ساخت بیمارستان جدید رازی قائمشهر از سال ۱۳۸۷ آغاز شد و پس از سالها کُندی روند اجرای طرح با تزریق اعتبار ۹ هزار میلیارد ریالی دولت سیزدهم عملیات ساخت آن در نهایت به اتمام رسید.

به گزارش اقتصاد گستر شمال به نقل از خبرنگار ایرنا ، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران یکی از ۲ دانشگاه علوم پزشکی این استان است که این دانشگاه با داشتن ۲۷بیمارستان خدماتدهی در حوزه درمانی به بیش از نیمی از جمعیت سه میلیون و ۴۰۰هزار نفری استان را انجام می دهد.

در این میان بیمارستان رازی قائمشهر، ‌ شهید زارع ساری، ‌ فاطمه الزهرا (س) ‌ساری، ‌ بوعلی سینای ساری و امام خمینی (ره) ‌ ساری بیمارستان های آموزشی درمانی مازندران به شمار می روند که رازی قائمشهر از جمله این بیمارستان ها است که فعالیت آن نقش بسزایی را در انجام کارهای درمانی دارد.

این بیمارستان از جمله مراکز آموزشی و درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران بوده که در سال ۱۳۱۳ تاسیس شده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با ۲۲۰ تخت بستری با دارا بودن بخش‌های جراحی (شامل جراحی عمومی، ارتوپدی، گوش، حلق و بینی، چشم، جراحی اعصاب و ستون فقرات)، زنان و زایشگاه و مامایی، داخلی، قلب و سی سی یو، مراقبت های ویژه، نوزادان، اتاق عمل، دیالیز، درمانگاه اورژانس، بخشهای عفونی ۱و۲ ، اطفال، تالاسمی، درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی، واحد آزمایشگاه و پاتولوژی ، واحد رادیولوژی، سونوگرافی و سی تی اسکن، واحد فیزیوتراپی، واحد داروخانه و بخش مسمومیت به صورت شبانه‌روزی خدمات ارایه می‌کند.

طلسم‌شکنی دولت سیزدهم در تکمیل بزرگترین طرح بیمارستانی مازندران
 سردرب ساختمان قدیمی بیمارستان رازی قائمشهر

با توجه به قدمت بالای ساختمان بیمارستان و برای ارائه خدمات مطلوب درمانی به مازندرانی ها بویژه مردم شهرستان های قائمشهر، ‌جویبار، ‌سوادکوه شمالی، ‌سوادکوه و سیمرغ در دستور کار قرار گرفت و عملیات اجرایی این طرح در سال ۱۳۸۷ آغاز و کلنگ احداث این طرح بیمارستانی در آن سال در زمینی به وسعت ۲۴ هزار متر مربع به زمین زده شد.

بنای جدید این بیمارستان در کنار ساختمان قدیمی آن در هسته مرکزی شهر قائمشهر در جوار امامزاده یوسف رضا(ع) آغاز و مدت زمان اجرای این طرح سه سال عنوان شد اما با گذر زمان این طرح نیز گرفتار مسائل مربوط به کمبود اعتبار و بودجه قرار گرفت و سال‌ها از شروع این طرح گذشت اما نیمه کاره باقی ماند و انتظار مردم و مسئولان شهرستان برای اجرای آن در پس وعده ها باقی ماند .

با گذشت سال‌ها از آغاز ساخت بیمارستان جدید رازی با توجه به اینکه این طرح در بافت مرکزی قائمشهر قرار داشت تابلوی نه چندان زیبا از طرح عمرانی نیمه تمام جلوی دیدگان شهروندان قرار داد به طوریکه روزها و ماه‌ها مردم نظاره گر ستون هایی بودند که به کندی بالا می رفت.

اما در ۲ سال اخیر قائمشهری ها شاهد این بودند که روند اجرای این طرح سرعت گرفت و بخش های مختلف عرصه این بیمارستان به کارگاه ساخت و ساز و تجهیز مبدل شد و تمام تلاش ها اکنون به ثمر رسید و بعد از بارها وعده بهره برداری بنا به گفته مسول ارشد حوزه بهداشت و درمان بیمارستان هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران روز دوشنبه در تشریح آخرین وضعیت اجرا و بهره برداری این طرح مهم بیمارستانی مازندران به خبرنگاران، گفت: بیمارستان رازی قائمشهر پس از سال ها چشم‌انتظاری مردم این شهرستان، با صرف ۹ هزار میلیارد ریال اعتبار، در هفته دولت افتتاح می‌شود. ‌

فرهاد غلامی ادامه داد: این طرح از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران است و در ۱۵ سال اول حدود ۲ هزار میلیارد ریال و در ۲ سال اخیر پنج هزار میلیارد ریال برای تکمیل ساختمان و تاسیسات آن هزینه شد.

وی اعلام کرد :‌ همچنین ۲ هزار میلیارد ریال برای تجهیز این بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی هزینه شد و در مجموع با صرف اعتبار ۹ هزار میلیارد ریالی این طرح در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

طلسم‌شکنی دولت سیزدهم در تکمیل بزرگترین طرح بیمارستانی مازندران
 بازدید استاندار مازندران از بیمارستان رازی قائمشهر – ۱۵ مرداد ماه

رئیس بیمارستان رازی قائمشهر نیز پیشتر در خصوص اهمیت بهره برداری این طرح گفت: در این بیمارستان خدمات تخصصی و فوق تخصصی به شهروندان قائمشهری و شهرستان‌های همجوار ارائه می شود.

ضیاء الدین اولادی افزود : با توجه به اینکه بیمارستان در مرکزیت مازندران قرار دارد از جمله مراکز مهم و استراتژیک استان محسوب می شود که مردم شهرستان های قائمشهر، سیمرغ، سوادکوه شمالی، سوادکوه و جویبار از این خدمات بهره مند هستند.

وی ادامه داد : همچنین قرار داشتن بیمارستان در نزدیکی جاده سوادکوه به تهران و بروز تصادفات جاده ای بار ترافیکی مراجعه مصدومان به این مرکز را افزایش داده است و آمارهای مربوط به مراجعات اورژانس حاکی از این مساله است.

این مقام مسوول اضافه کرد: این بیمارستان ۲۲۰ تخت بستری با ضریب اشغال تخت ۷۵ تا ۸۰ درصدی یکی از شلوغ ترین مراکز درمانی مازندران به شمار می آید.

 

print

پاسخی بگذارید