مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندان خبرداد
تاریخ: ۱۴:۲۰ :: ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
نیاز مازندران به ۸۰۰ امین موقوفات

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندان از نیاز استان به ۸۰۰ امین موقوفات خبر داد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندان صبح امروز در نخستین همایش منطقه‌ای آموزشی توجیهی امنا موقوفات و روسای ادارات اجرایی استان‌های مازندران، گیلان، گلستان و سمنان در ساری، گفت: در مازندران حداقل ۸۰۰ امین موقوفات نیاز داریم که با همکاری روسای ادارات عملی خواهیم کرد.

او افزود: مازندران با وجود ۲۱۰ هزار رقبه رتبه اول را در این بخش در کشور دارد و واقفین خیراندیش طی سال‌های گذشت نزدیک به ۸۵ وقف جدید داشتند که اولین وقف فناوری کشور در مازندران بود.

حیدری گفت: مازندران میزبان هزار و ۳۶۱ امامزاده است، یکی از کار‌های خوبی که در سال‌های اخیر انجام شد و در حقیقت به جا مانده بود؛ بحث اجرای ماده پنج قانون تشکیلات اوقاف بود که در سال ۱۳۹۸ استارت خورد و برکات زیادی برای استان داشت.

او افزود: در مازندران ۱۲۲ نفر امین موقوفه داریم که در حال خدمت در سطح روستا‌ها و شهرستان‌ها هستند؛ ما موقوفاتی داشتیم که ۴۲ سال نه اخطاری دریافت می‌کردند و نه چیزی، در سالی که گذشت ۴۵۰ هکتار زمین شالیزاری توسط اوقاف مدیریت شد که ۷۵ درصد از این اقدام را مدیون امین موقوفات هستیم.

حیدری گفت: با عنایت به ماده ۵ قانون تشکیلات سازمان اوقاف جهت تعیین فردی به عنوان امین موقوفه و هیاتی متدین برای پیگیری امور موقوفات از سال ۱۳۹۸ باحضور دکتر خاموشی این قانون روی زمین مانده دوباره تحرک پیدا کرد.

print

پاسخی بگذارید