تاریخ: ۲۲:۴۶ :: ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
افتتاح پروژه های عمرانی و زیربنایی شهرستان رشت

در نهمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر چندین پروژه عمرانی و زیربنایی شهرستان رشت با حضور سیدمیرشمس مومنی زاده فرماندار رشت و مسئولان ستاد دهه فجر این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش اقتصاد شمال ،پل روستای پلکو بخش مرکزی شهرستان رشت، با اعتبار افزون بر یکصد و 50 میلیون تومان و پل روستایی در روستای کماکل بخش مرکزی، با اعتباری بالغ بر 570 میلیون تومان امروز (یکشنبه) در نهمین روز از دهه مبارک فجر با حضور میرشمس مومنی زاده، فرماندار شهرستان رشت، معاونان فرمانداری، بخشدار مرکزی و اعضای ستاد دهه فجر رشت به بهره برداری رسید.
خانه بهداشت روستای پلکو در بخش مرکزی، با اعتباری بالغ بر یکصد و 60 میلیون تومان، آسفالت راه روستایی روستای کماکل در بخش مرکزی به طول 2 هزار و 200 متر و با اعتبار افزون بر 450 میلیون تومان از دیگر پروژه های بهره برداری شده امروز است .
در گرامیداشت دهه مبارک فجر و چهامین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی پروژه های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی مختلفی در شهرستان رشت افتتاح شد، پروژه تقویت برق بخش خشکبیجار با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان در روستاهای شهرستان بخش خشکبیجار، آسفالت راه روستایی روستای جیرکویه به ولی آباد در خشکبیجار، خانه هلال روستای جورکویه خشکبیجار، مدیریت شعب پلیس راهور برای خدمات رسانی به بخش های تابعه شهرستان رشت و دبیرستان زنده یاد اقدامی در خشکبیجار از جمله این پروژه ها است.
آسفالت معابر روستای اسلام آباد بخش سنگر، حوزه بسیج خواهران روستای اسلام آباد سنگر، بهره برداری از آسفالت راه روستایی روستای قاضیان، سالن ورزشی الغدیر بخش سنگر، استخر شنای صالح پور در روستای رودبرده سنگر، مرکز جامع اهدای خون، مجتمع پذیرایی و رستوران در اشکیک خمام، ستاد راهبردی و مرکز حفظ مجازی قرآن کریم در رشت نیز دیگر پروژه های افتتاح شده دهه فجر امسال شهرستان رشت است.
مجتمع اقامتی و پذیرایی زره پوش در دافچای خمام، آسفالت راه روستایی روستای دواج بخش لشت نشاء، پروژه توسعه و تقویت شبکه برق روستای جوپشت بخش لشت نشاء، بیمارستان دامپزشکی دام کوچک گیلان و افتتاح پست 20 / 63 ولتی میرزاکوچک رشت از دیگر پروژه های افتتاح شده شهرستان رشت طی چند روز گذشته است.
در دهه فجر امسال، 336 پروژه با 508 میلیارد تومان اعتبار در خشکبیجار، خمام، لشت نشاء ، کوچصفهان، سنگر، بخش مرکزی و رشت به بهره برداری رسید، این پروژه ها در بخش های نوسازی مدارس، انرژی، برق منطقه ای و توزیع برق، تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، حمل و نقل جاده ای، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، عمران شهری، آب و فاضلاب شهری و روستایی، ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، شیلات و … افتتاح و بهره بردای شد.
شهرستان رشت با شش بخش ، 293 روستا و 18 دهستان، دارای 930 هزار نفر جمعیت است که 60درصد آنها شهری و 40 درصد روستایی هستند.
ایرنا

print

پاسخی بگذارید