مدیر کل پزشکی قانونی مازندران خبرداد
تاریخ: ۱۳:۵۴ :: ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
کاهش ۲ درصدی تلفات ناشی حوادث کار در مازندران

تلفات ناشی حوادث کار در مازندران از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲ درصد کاهش داشت.

به گزارش اقتصاد گستر شمال دکتر علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: مرگ و میر ناشی از حوادث کار از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه، ۴۶ نفر (همگی مرد) هستند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ درصد کاهش داشت.

او با بیان اینکه از این موارد ۳۱ نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند، افزود: بر اساس آمار‌های موجود سقوط از بلندی با ۱۹ فوتی رتبه اول مرگ‌های ناشی از حوادث کار را به خود اختصاص می‌دهد و جسم سخت با ۱۰، سایر موارد با ۹ و برق گرفتگی با ۸ فوتی در رتبه‌های بعدی مرگ بر اثر حوادث کار قرار دارند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار هم در این مدت با ۱۷ مورد در خرداد ماه و کمترین آن با ۷ مورد در اردیبهشت ماه ثبت شده است.

او افزود: طی این مدت شهرستان‌های ساری و آمل هر کدام با ۷ و بابل و رامسر هر کدام با ۴ فوتی بیشترین و شهرستان‌های عباس آباد، فریدونکنار و سوادکوه و نور هر کدام با یک فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران به تفکیک سن متوفیان، گفت: بیشترین سن مربوط به افراد ۴۱ تا ۵۰ سال با ۱۲ فوتی و سنین بیش از ۶۱ سال با ۲ فوتی کمترین آمار طی ۳ ماه گزارش شده است.

عباسی افزود: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان طی ۴ ماه امسال ۲۶۳ (۲۵۰ مرد و ما بقی زن) مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش داشت.

print

پاسخی بگذارید