گروه: اقتصادی
تاریخ: ۱۶:۲۷ :: ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
افزایش تنخواه گردان خزانه

تنخواه گردان خزانه به منظور پیشگیری، امدادرسانی و جبران خسارات ناشی از حوادث غیر مترقبه، از سه درصد به شش درصد افزایش می‌یابد.

پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، هیات وزیران در جلسه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ تصویب کرد به منظور پیشگیری، امدادرسانی و جبران خسارات ناشی از حوادث غیر مترقبه و در اجرای ماده (۱۰) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و اصلاحیه آن مبنی بر افزایش تا معادل سه درصد تنخواه گردان خزانه و تبصره الحاقی به ماده (۲۴) قانون محاسبات عمومی کشور – مصوب ۱۳۶۶ – موضوع ماده (۱) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت – مصوب ۱۳۸۰ -، تنخواه گردان خزانه از سه درصد به شش درصد با رعایت بند (م) ماده (۲۸) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) – مصوب ۱۳۹۳ و سایر قوانین مربوط افزایش می‌یابد.

برهمین اساس، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است در اسرع وقت، افزایش تنخواه گردان موضوع این تصویب نامه را در اختیار وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار دهد و وزارتخانه مذکور موظف است متناسب با تخصیص‌های صادره توسط سازمان برنامه و بودجه اقدام کند.

این مصوبه در تاریخ ۲۰ فروردین‌ماه ۱۳۹۹ از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور برای اجرا به وزارت‌خانه‌های اقتصاد و امور دارایی، کشور و سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی ابلاغ شده است.

print

پاسخی بگذارید