تاریخ: ۱۶:۱۸ :: ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
افزایش تولد در مازندران

میزان تولد نوزادان در مازندران بهار امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،مجتبی فاطمی مدیرکل ثبت احوال مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ۶ هزار و ۹۱ مورد تولد بهار امسال در استان ثبت شده است در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۶ هزار و ۵۱ مورد بوده ۰.۷ درصد افزایش یافته است.

او افزود: میزان وفات ثبت شده در بهار امسال هم ۴ هزار و ۶۲۰ مورد بوده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۴۳۵۲ مورد بوده افزایش ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

فاطمی با بیان اینکه مهلت قانونی ثبت ولادت ۱۵ و ثبت فوت ۱۰ روز است، گفت: میانگین سنی متوفیان در این مدت ۶۹.۴۷ سال بوده است که میانگین سنی متوقیان مرد ۶۷.۴۶ سال و میانگین سنی زنان ۷۱.۹۵ سال است.

بررسی آمار‌های ثبت احوال مازندران نشان می‌دهد میزان تولد از سال ۱۳۹۴ تا سال ۱۴۰۰ در این استان ۳۵ درصد و میزان باروری نیز در این دوره زمانی از ۱.۵ به ۱.۲ کاهش یافته بود

بیش از ۴۰۲ هزار نفر از جمعیت بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری مازندران را سالمندان تشکیل می دهند و برخی ها معتقدند در صورت تداوم کاهش تولدها و افزایش جمعیت سالمندان تا ۴۰سال آینده علاوه بر اینکه جمعیت استان نصف می شود سن حدود ۴۰ درصد مازندران بالای ۶۰ خواهد بود.

print

پاسخی بگذارید