تاریخ: ۲۳:۳۲ :: ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
افزایش مسیرهای پروازی فرودگاه گرگان از نوروز ۹۸

مدیرکل فرودگاه های استان گلستان گفت که پروازهای فرودگاه گرگان از نوروز ۹۸ در مسیرهای داخل کشور افزایش می یابد.

به گزارش اقتصاد شمال ،رامین آذری  اظهار داشت: با افزایش مسیرهای داخلی فرودگاه گرگان از ۵ به ۷ مسیر؛ جابجایی مسافر به صورت مستقیم از استان گلستان به استانهای گیلان و آذربایجان شرقی هم عملیاتی می شود.
وی با بیان اینکه پروازهای فرودگاه گرگان به شهرهای رشت و تبریز دوشنبه هر هفته خواهد بود، اظهار داشت: در صورت استقبال مسافران این پروازها به دو روز در هفته قابل افزایش است.
وی اضافه کرد: اکنون جابجایی مسافر از فرودگاه گرگان در مسیرهای تهران، زاهدان، کیش، بندرعباس و مشهد با انجام ۷۲ پرواز در هفته انجام می شود.
آذری همچنین در خصوص برقراری پروازهای خارجی از فرودگاه گرگان، گفت: پرواز مسیر گرگان – آکتائو قزاقستان با پیگیری های صورت گرفته به احتمال زیاد از فروردین ۹۸ برقرار می شود.
وی افزود: در صورت تحقق فروش بلیط مسیر گرگان – آکتائو توسط شرکت هواپیمایی پویا ایر خواهد بود.
به گزارش ایرنا نخستین پرواز در مسیر آکتائو – گرگان (منگستائو – گلستان) در جهت توسعه روابط ایران و قزاقستان ۳۱ شهریور سال ۹۵ انجام گرفت اما بعد از مدتی متوقف شد.
استان گلستان واقع در شمال ایران علاوه بر خواهرخواندگی با منگستائو و فعالیت سرکنسولگری قزاقستان در گرگان و قرابتهای فرهنگی نزدیک به ۱۵۰۰ خانوار قزاق با جمعیتی قریب به شش تا هشت هزار تن را در خود جای داده است.
استان گلستان دو فرودگاه در گرگان و کلاله دارد.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید