تاریخ: ۱۳:۴۳ :: ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
افزایش نرخ دینار در آستانه اربعین/ امکان خرید ارز در عتبات

در حالی که این روزها حجم تقاضا برای خرید دینار در بازار، نرخ این ارز را بالا برده است، راهکارهایی برای خرید ارز در عتبات نیز از سوی بانک‌ها پیش‌بینی شده است.

همزمان با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی و آغاز سفر زائران به عتبات عالیات تقاضا برای خرید دینار در کشور افزایش یافته و خبرها حکایت از افزایش نرخ آن در روزهای اخیر دارد.

به گزارش اقتصاد شمال هر هزار دینار عراق امروز در بازار تهران ۱۳ هزار تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد، این در حالی است که هر هزار دینار حدود یک ماه پیش در کانال ۱۰ هزار تومان مبادله می‌شد. همچنین با توجه به حجم بالای تقاضا برای خرید دینار در این روزها فعالیت دلالان ارز در این حوزه افزایش یافته که سعی می‌کنند قیمت‌ها را در بازار بالاتر ببرند.

هر چند با توجه به حجم زیاد مسافران به عراق در این روزها افزایش تقاضا برای دینار منطقی به نظر می‌رسد اما اقداماتی نیز انجام شده تا نیاز مسافران به ارز کاهش یابد. بر این اساس طبق اعلام حج و زیارت پرداخت هزینه ویزا از طریق سامانه سماح و با پول ملی ایران به انجام می‌رسد و زائران نیازی به تهیه دلار و یا دینار برای تهیه روادید ندارند.

همچنین شعب برخی بانک های منتخب ایرانی در کشور عراق آماده تبدیل ریال به دینار هستند و زائران می‌توانند با خیال آسوده به عتبات عالیات مشرف شوند. معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در این باره گفت: برای تبدیل ریال به دینار سه بانک در شهرهای نجف، کربلا و بغداد مشخص شده است.

بانک ملی ایران از طریق اپلیکیشن بله تمهیداتی را برای فروش دینار به مسافران در نظر گرفته است. بر این اساس زائران اربعین حسینی که مراحل دریافت ویزای خود را از طریق سامانه سماح به آدرس Https://Samah.haj.ir انجام داده اند، می توانند نسبت به خرید ارز دینار از طریق پیام رسان بله و دریافت آن در کشور عراق اقدام کنند.

باجه های سیار بانک پارسیان نیز حسب ابلاغیه بانک مرکزی، در شهرهای نجف و کربلا به زائرین دینار عراقی پرداخت می‌کنند و این امکان را برای متقاضیان فراهم کرده اند تا از طریق بانک‌ها در کشور عراق بهارز مکورد نیاز دسترسی داشته باشند.

print

پاسخی بگذارید