تاریخ: ۱۶:۰۲ :: ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
افزایش واردات کالا‌های اساسی به گمرکات مازندران

میزان واردات کالا‌های اساسی به گمرکات مازندران از ابتدای امسال تا پایان تیر از لحاظ وزنی و ارزشی افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات مازندران اعلام کرد:واردات کالا‌های اساسی به گمرکات مازندران از ابتدای امسال تا پایان تیر به یک میلیون و ۳۵۵ هزار تن و به ارزش ۷۶۴ میلیون و ۱۱۸ هزار دلار رسید.

بر اساس این گزارش واردات این میزان کالا‌های اساسی از نظر وزنی ۱۵۱ درصد و از نظر ارزشی ۱۷۰ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد.

این گزارش در خصوص میزان کالا‌های اساسی وارداتی به کشور در این مدت به لحاظ ارزش نیز می‌افزاید: در این مدت چربی‌ها و روغن‌های حیوانی نباتی با ۳۲۱ میلیون و ۲۸۶ هزار دلار، ذرت دامی با ۲۸۳ میلیون و ۴۲۰ هزار دلار، جو دامی با ۱۳۵ میلیون و ۵۲۵ هزاردلار، گندم ۱۸ میلیون و ۳۸۹ هزاردلار و خوراک آماده دام با ۵ میلیون دلار، ۵ قلم کالای اساسی وارداتی به گمرکات مازندران هستند.

براساس این گزارش واردات کالا طی این ۴ ماه به گمرکات مازندران یک میلیون و ۴۴۸ هزار تن به ارزش ۸۴۹ میلیون و ۳۰۷ هزار دلار بوده که از این میزان سهم کالا‌های اساسی از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۹۴ و ۹۰ درصد از کل واردات گمرکات مازندران بوده است.

این میزان کالای اساسی از کشور‌های اتریش، سوئیس، امارات، اسلواکی، هنگ کنگ، ترکیه، انگلستان، روسیه، عمان، آلمان، برزیل، قبرس، رومانی، هلندو قزاقستان و از طریق گمرکات مــازندران (نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار) وارد کشور شده اند.

print

پاسخی بگذارید