تاریخ: ۱۲:۴۹ :: ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
صادرات مرکبات به روسیه از بندر امیرآباد

مسیر جدید صادرات میوه و مرکبات از مازندران به کشور روسیه از طریق بندر امیرآباد در آینده نزدیک شکل خواهد گرفت.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،انزان پور مدیرکل بندر امیرآباد گفت:برابر هماهنگی یکی از فعالان اقتصادی استان تعدادی از تجار روس فعال در حوزه میوه و مرکبات در بازدید از بندر امیرآباد خواهان گسترش همکاری و ایجاد مسیر جدید صادراتی از این بندر شدند.

او به معرفی قابلیت‌های صادراتی و تجهیزات کانتینری این بندر پرداخت و افزود: صادرات محصولات باغی و کشاورزی کشور به ویژه مازندران با وجود بندر امیرآباد و شرکت‌های بازرگانی فعال در استان می‌تواند مسیر جدیدی را در تعامل و ایجاد تجارت دوسویه فراهم کند.

انزان پور به استمرار مبادلات تجاری از سوی بازرگانان اشاره و بر هماهنگی با شرکت‌های حمل و نقل در روسیه جهت تسریع در عملیات تخلیه و بارگیری کالا‌ها تأکید کرد.

او با بیان اینکه اگر میزان حجم کالا‌های صادراتی چشمگیر و به طور منظم انجام شود قادر به ایجاد هماهنگی برای برقراری خطوط منظم کشتیرانی به مقاصد مورد نظر خواهیم بود، از اعلام آمادگی بندر امیرآباد جهت ارسال کانتینر خالی به مبدأ شرکت بارگیری خبر داد.

انزان پورگفت: بیشترین حجم مبادلات تجاری ایران در حوزه دریای خزر با کشور روسیه است و امیدواریم با توجه به سیاست کلان دولت‌های متبوع طرف‌های تجاری، همکاری‌های موثرتری میان تجار و حوزه حمل و نقل دریایی دو کشور و بهره برداری از توان استراتژیک کشور‌های حوزه سی آی اس و همسایه جنوبی ایران انجام گیرد.

print

پاسخی بگذارید