تاریخ: ۱۵:۵۹ :: ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
کوچ زودهنگام دام‌ها ممنوع است

کوچ زودهنگام دامداران به مراتع با توجه به نزدیک شدن به فصل تعلیف ممنوع است.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،سرهنگ ذکریایی فرماندهی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ساری با اشاره به نزدیکی فصل تعلیف، کوچ زودهنگام دامداران را به مراتع ممنوع اعلام کرد و گفت: ۱۸۷ فقره پرونده چرای غیرمجاز و کوچ زودهنگام پارسال در واحد‌های منابع طبیعی این اداره کل تشکیل و متخلفین به مراجع قضائی معرفی شده اند.

او افزود: ورود هر گونه دام به مراتع، خارج از زمانبندی ممنوع است و یگان حفاظت با ورود زودهنگام دام به مراتع و حضور دام مازاد بر پروانه چرا برخورد می‌کند.

زمان کوچ دام‌ها به مناطق ییلاقی در هر شهرستان متغییر است و با توجه به پوشش گیاهی مراتع اعلام می‌شود اما به طور معمول دامدارانی که پروانه چرای دام دارند خرداد ماه دام‌های خود را برای چرای ۹۰ تا ۱۰۰ روزه به مراتع منتقل می‌کنند.

فرماندهی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ساری افزود: ۱۴۳۱ فقره پرونده ماده ۴۸ در خصوص حمل غیرمجاز محمولات جنگلی پارسال تشکیل و متخلفین به مراجعه قانونی معرفی شده اند.

سرهنگ ذکریایی ادامه داد: ۴۵۵ مترمکعب انواع چوب آلات قاچاق، ۵۸۵۵ کیلوگرم ذغال، ۶۵۱۶۰ شاخه چلم، ۴۱۰۰ کیلوگرم تاغ، ۶۰ کیلوگرم خزه و ۶۰ کیلوگرم گیاه دارویی ثعلب در این مدت از متخلفین و سودجویان کشف و ضبط شده است.

او با بیان اینکه در همین راستا ۱۱۱۷ متخلف دستگیر شده اند، ادامه داد: ۹۵۸ دستگاه خودرو و ۱۰۲ دستگاه تجهیزات مرتبط با تخلف ارتکابی نیز پارسال ضبط و توقیف شدند.

print

پاسخی بگذارید