تاریخ: ۲۰:۳۷ :: ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
افزایش ۵ درصدی کشته شدگان موتور سوار در پنج ماه امسال

مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت :در پنج ماه سالجاری ۵۹ نفر( همگی مرد) موتور سوارها در حوادث ترافیکی استان جان خود را از دست دادند  که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵درصد افزایش داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران ، دکتر علی عباسی افزود : ساری با ۱۴ ، آمل با ۸ و نکا با ۶  مورد بیشترین و شهرستان های نور ، محمودآباد ، گلوگاه و میاندرود هر کدام با تعداد یک نفر کمترین تلفات موتور سوار را دارند.
بیشترین ماه
بر اساس گزارش ارجاعی از مراکز استان ، بیشترین فوتی در خرداد و تیر ماه هر کدام با ۱۵ فوتی بیشرین  و  اردیبهشت با ۷  مورد گزارش شده است .
به تفکیک سن متوفیان
بر اساس آمار بیشترین گروه سنی که مرگ موتور سوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال با آمار ۱۹ فوتی و کمترین گروه سنی ۵۰ تا ۴۱ سال با ۵ فوتی به ثبت رسید.
تفکیک محل تصادف
دکتر عباسی با اشاره به فوت تعداد ۳۸ نفر از موتور سوارها در محور برون شهری و راه روستایی و ۲۱ مورد هم محور درون شهری افزود: از کل فوت شدگان ۵۲ نفر راننده موتور و ۷ نفر سرنشین موتور هستند.
گفتنی است : تعداد ۲۴۹ نفر در پنج ماه امسال در تصادفات رانندگی کشته شدند که ۲۴ درصد آن مربوط به موتور سوار ها  هستند.
 این مقام اجرایی استان گفت: شایعترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در پنج ماهه سالجاری بوده که امید می رود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.
print

پاسخی بگذارید