تاریخ: ۱۶:۳۵ :: ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
معافیت های تحریم، قیمت نفت را کاهش داد

قیمت نفت در بازارهای جهانی صبح روز سه شنبه به دلیل معافیت هایی که آمریکا در ارتباط با تحریم خرید نفت ایران قائل شد، باز هم کاهش یافت.

به گزارش اقتصاد شمال به  نقل از خبرگزاری رویترز انگلیس، معافیت های یاد شده موجب کاهش نگرانی بازار در مورد کمبود عرضه نفت شد.
اکنون که خیال سرمایه گذاران از وجود نفت کافی در بازارها راحت شده است، بار دیگر روی نگرانی های گذشته که مهمترین آن کاهش تقاضای نفت در نتیجه کاهش رشد اقتصادی جهان است، متمرکز شده اند.
قیمت نفت خام برنت دریای شمال در ساعت ۰۹:۲۹ صبح امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن با ۲۰ سنت کاهش نسبت به دیروز (دوشنبه) به ۷۲ دلار و ۹۷ سنت در هر بشکه رسید.
نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۱۲ سنت کاهش نسبت به دیروز به بهای ۶۲ دلار و ۹۸ سنت در هر بشکه معامله شد.
آمریکا هشت کشور چین، هند، کره جنوبی، ژاپن، ایتالیا، یونان، تایوان و ترکیه را به مدت ۱۸۰ روز از تحریم خرید نفت ایران معاف کرده است.
آمار نشان می دهد، سه چهارم صادرات نفت استخراج شده ایران از دریا، به کشورهای یاد شده می رود.
تنش های تجاری میان آمریکا و چین که رشد اقتصادی جهان را تهدید می کند، همچنان موجب نگرانی بازار است. سرمایه گذاران نگران کاهش تقاضای نفت در نتیجه کاهش رشد اقتصادی جهان هستند.
به گزارش ایرنا، صبح دیروز نیز قیمت نفت در بازارهای جهانی به دلیل معافیت های تحریم کاهش پیدا کرد.
قیمت نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه نوامبر (آبان-آذر) در ساعت سه و ۴۸ دقیقه بامداد دیروز با ۴۲ سنت یا ۰٫۶ درصد کاهش نسبت به جمعه گذشته به ۷۲ دلار و ۴۱ سنت در هر بشکه رسید.
نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در ساعت یاد شده به بهای ۶۲ دلار و ۷۹ سنت در هر بشکه معامله شد که نسبت به جمعه گذشته ۳۵ سنت یا ۰٫۶ درصد کاهش داشت.

print

پاسخی بگذارید