تاریخ: ۹:۲۲ :: ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
افزایش 96درصدی واحدهای صنعیت گلستان پس از انقلاب

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گلستان گفت: تعداد بنگاه های صنعتی استان در سال 56 تنها 45 واحد بود که این مقدار هم اینک با افزایش 96.5 درصدی به 1300 واحد رسیده است.

به گزارش اقتصاد شمال ،حسینقلی قوانلو  در مراسم جشن بزرگ انقلاب ویژه اصناف شهرستان گالیکش افزود: شاغلین بخش صنعت در سال 56 در استان گلستان چهار هزار نفر بودند که امروز به بیش از 30 هزار نفر رسیده و با احتساب شاغلین کل بخش های صنعتی شامل ساختمان، آب، برق گاز و صنعت بالغ بر به یکصد و چهل و چهار هزار نفر هستند.
وی با تشریح پیشرفت های کشور در بخش صنعت در سال های بعداز پیروزی انقلاب گفت: تعداد واحدهای صنعتی در کل کشور در سال 56 تنها یک هزار و 503 واحد بود که هم اینک به 85 هزار واحد صنعتی رسیده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: تولید فولاد خام کشور از 368 هزار تن در سال 56 به 20 میلیون تن و ظرفیت تولید فولاد به 35 میلیون تن در سالجاری رسیده که ایران را به دهمین کشور تولیدکننده فولاد جهان تبدیل کرده و تولید سیمان نیز از 7/1 میلیون تن در سال 56 به بیش از 80 میلیون تن رسیده است.
قوانلو خاطرنشان کرد: با افتخار می توانیم بگوییم که امروز در رده پنج کشور صاحب نانوفناوری و 10 کشور هسته ای جهان هستیم
وی با بیان اینکه در این برهه از زمان دشمن اقتصاد ما را هدف قرار داده است، گفت: دشمن با این هدف قصد دارد نفت را کاهش و مشکلات ارزی ایجاد کندو اگر وابستگی نفتی نداشتیم شاید دشمن اقتصاد ما را هدف قرار نمی‌داد.
به گزارش ایرنا، در ادامه مراسم جشن بزرگ انقلاب اسلامی اصناف گالیکش، امام جمعه و فرماندار این شهرستان نیز به بیان مطالبی از دستاوردهای انقلاب اسلامی و مقایسه آن با قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی پرداخته و از آحاد مردم خواستند با حضور پرشور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن و جشن های پیروزی چهل سالگی انقلاب اسلامی، نقشه‌های شوم استکباری جهانی و ایای آنها را دیش را نقش بر آب سازند.
در ادامه این مراسم چند برنامه هنری اجرا و از فعالان عرصه اقتصاد و اصناف تجلیل شد.

print

پاسخی بگذارید