تاریخ: ۲۰:۴۶ :: ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
افزون بر هزار میلیارد ریال برای جبران خسارت سیل گلستان در حوزه کشاورزی ابلاغ شد

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت یک هزار و ۱۱۳ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی امور زیربنایی خسارت دیده از سیل امسال در بخش کشاورزی استان؛ ابلاغ شد.

آمنه جمشیدی رودباری امروز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هزینه کرد این اعتبار در مرحله مبادله موافقت نامه برای برگزاری مناقصه و آغاز عملیات اجرای طرح های زیربنایی در بخش کشاورزی استان گلستان است.

به گفته وی با این اعتبار جاده‌های بین مزارع، قنوات، چاه های آب، لایروبی کانال‌های زهکشی، انتقال آب و ایلراه های عشایری خسارت دیده از سیل امسال گلستان بازسازی خواهد شد.

جمشیدی اضافه کرد: تاکنون ۱۴۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض و یک هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه به بهره برداران بخش کشاورزی خسارت دیده از سیل استان گلستان پرداخت شده است.

وی گفت: مرحله نخست پرداخت خسارت به بهره برداران خسارت دیده بخش کشاورزی استان (۵۰ درصد خسارت وارده) تا هفته آینده پایان می یابد و پرداخت ۵۰ درصد خسارت باقی مانده هم با تخصیص اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه اجرایی خواهد شد.

به گفته وی طبق مصوبه ۳۱ فروردین ماه ۹۸ هیات وزیران، پرداخت غرامت به بهره برداران کشاورزی متناسب با درصد خسارت و با تایید کارگروه استانی و همکاری بانک‌های عامل صورت می گیرد.

بارش شدید باران، طوفان و جاری شدن سیلاب در روزهای پایانی سال قبل و ابتدای امسال موجب آبگرفتگی بخشی وسیعی از گلستان شد و خسارت‌های زیادی به بخش‌های گوناگون وارد کرد؛ خسارت وارده به بخش کشاورزی هم شامل زراعی، باغی، دام و طیور، آبزیان و تاسیسات زیربنایی ۱۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از سوی کارشناسان سازمان جهادکشاورزی استان برآورد شد.

در جریان سیل امسال گلستان ۱۱ نفر نیز در شهرهای مختلف استان جان باختند.

print

پاسخی بگذارید