تاریخ: ۱۵:۴۹ :: ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
انجام حدود ۱۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران از جوجه ریزی حدود ۱۵ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های گوشتی استان خبر داد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،محمدمهدی عباس زاده سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران گفت: برای تامین امنیت غذایی و تنظیم بازار، تیرماه امسال ۱۴ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۷۹۰ قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های گوشتی استان مازندران انجام شد.

او به تولید جوجه درجه یک کارخانجات جوجه کشی، مزارع مرغ مادر گوشتی، جوجه ریزی مزارع مرغ مادر و مرغ گوشتی استان در سامانه سماصط اشاره کرد و افزود: ۱۴ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۷۹۰ قطعه جوجه ریزی تیر ماه امسال در مرغداری‌های گوشتی استان انجام شد.

عباس زاده گفت: ۵۵ میلیون و ۲۱۳ هزار و ۴۰ قطعه جوجه گوشتی تیرماه در کارخانجات جوجه کشی و ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۳۸ قطعه جوجه گوشتی در مزارع مرغ مادر گوشتی استان تولید شد.

او با اشاره به جوجه ریزی ۱۴ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۷۹۰ قطعه‌ای در مزارع مرغ گوشتی و جوجه ریزی ۲۶۹ هزار و ۸۶۶ قطعه‌ای در مزارع مرغ مادر گوشتی استان در تیرماه امسال، پیش بینی کرد با این تعداد جوجه ریزی، ۲۷ هزار و ۴۷۳ تن گوشت سفید در استان تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

تیرماه امسال گفت: ۹۴۳ هزار و ۳۳۶ قطعه از جوجه ریزی‌های انجام شده در تیرماه امسال از نژاد آپلاس، ۳ میلیون و ۱۹۱ هزار و ۲۷۳ قطعه از نژاد آرین، ۹ میلیون و ۹۸۸ هزار و ۵۶۱ قطعه از نژاد راس و ۷۹۹ هزار و ۶۲۰ قطعه از نژاد کاب بود.

print

پاسخی بگذارید