تاریخ: ۱۰:۳۴ :: ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
اولویت  اعتبارات با روستاها خواهد بود

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به توزیع اعتبارات امسال تملک دارایی های شهرستان گفت: در توزیع این اعتبارات، اولویت های شهرستان از جمله توجه به مناطق روستایی و محروم و تامین آب و برق مورد توجه قرار گرفته است.

عبدالقدیر کریمی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری گنبدکاووس افزود: تامین زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه، اتمام پروژه های نیمه تمام و همچنین تامین اعتبارات مورد نیاز دستگاه های خدمات رسانی که مردم مطالبات و انتظارات بیشتری از آنها دارند از دیگر اولویت های شهرستان در توزیع اعتبارات بوده است.
وی با اشاره به سفر روز گذشته رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و هیات همراه به گنبدکاووس گفت: این هیات به ریاست محمدرضا عارف و با حضور شماری از معاونان وزرا انجام شد و ظرفیت ها و مشکلات واحدهای دانشگاهی، مراکز فنی و حرفه ای و حوزه آموزش و پرورش شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.
فرماندار گنبدکاووس افزود: قول مساعد برای پیگیری ایجاد دانشکده علوم پزشکی در گنبدکاووس از جمله دستاوردهای سفر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به گنبدکاووس بود.
وی افزود: ارتقای کمی و کیفی واحدهای دانشگاهی شهرستان از جمله بررسی موضوع اعطای امتیاز واحد بین الملل برای دانشگاه پیام نور گنبدکاووس و بازسازی و نوسازی ساختمان دانشگاه فرهنگیان از دیگر مواردی بود که قول مساعد برای تحقق آنها داده شد.
معاون استاندار گلستان با اشاره به پروژه های افتتاح شده در هفته دولت گفت: در این هفته، افتتاح و کلنگ زنی ۵۱۹ طرح با اعتبار قریب به دو هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۵۶۴ نفر انجام شد که تنها تعداد ۲۸ پروژه آن کلنگ زنی بود.
کریمی گفت: این آمار گویای موضوع است که پروژه های امسال هفته دولت در مقایسه با سال گذشته از رشد ۲/۵ برابری برخوردار است که نشان از نگاه ویژه دولت برای توسعه منطقه دارد.
معاون استاندار گلستان با اشاره به تصویب لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری – صنعتی اینچه برون، این اقدام را تحقق یکی از خواسته های مهم مردم منطقه توصیف کرد.
وی با بیان اینکه این اتفاق نتیجه پیگیری های قابل تقدیر مجمع نمایندگان گلستان به ویژه نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس و نیز استاندار گلستان و سایر مدیران است، بر تلاش مدیران شهرستان برای ایجاد زیرساخت های مورد نیاز برای فعالیت مطلوب منطقه آزاد تجاری – صنعتی اینچه برون با توجه به اهمیت آن در توسعه و پیشرفت شهرستان و استان گلستان تاکید کرد.

شهرستان مرزی گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت واقع در شرق استان گلستان واقع شده است./ایرنا

print

پاسخی بگذارید