تاریخ: ۱۱:۲۹ :: ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
جذب بازار‌های نفتی از طریق بندر امیرآباد

بندر امیرآباد از امکانات مطلوبی برای جذب بازار‌های نفتی کشورهای سی آی اس برخوردار است.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،محمدتقی انزان پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد در دیدار با نمایندگان وزارت نفت با بیان اینکه این بندر از امکانات مطلوبی جهت یاری رساندن به صنعت نفت و پتروشمی کشور برای جذب بازار‌های نفتی کشور‌های حوزه سی آ اس برخوردار است، گفت برای جذب این بازار مهم، سوآپ فرآورده‌های نفتی با کشور‌های قزاقستان و ترکمنستان می‌تواند قابل بررسی باشد.

او با اشاره به اینکه بنادر امیرآباد و نکا و همچنین صنایع نفتی همجوار جهت انبارش و صادرات نفتی از قابلیت‌های منحصر به فردی برخوردار هستند، افزود: فعالان و سیاست گذاران بازار نفتی می‌توانند بر روی این ظرفیت نفتی موجود در کشور، حساب ویژه‌ای باز کنند.

در ادامه نمایندگان وزارت نفت یکی از دلایل حضور در بندرامیرآباد را بررسی مسیر‌های ریلی و دریایی جهت مراودات نفتی با کشور‌های ازبکستان و تاجیکستان عنوان کرده و بر ایجاد این مسیر با محوریت بندرامیرآباد و بهره گیری از امکانات تخلیه و بارگیری مواد مایع نفتی و فله آن تأکید کردند.

آنان همچنین مشارکت فراسرزمینی در مدیریت پالایشگاه‌های کشور‌های هدف را از راهبرد‌های جمهوری اسلامی ایران در مبادلات فرآورده‌های نفتی با کشور‌های حوزه خزر عنوان کردند و در این راستا حمل ریلی مواد نفتی از پایانه‌های شمال کشور را راهکاری میان مدت در رسیدن به این هدف برشمردند.

print

پاسخی بگذارید