تاریخ: ۲۲:۰۴ :: ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
ایران تامین کننده  ۲ درصد نیاز کشورهای همسایه است

وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) با اشاره به اینکه کشورهای همسایه ایران سالانه ۱۳۰۰ میلیارد دلار واردات دارند که ایران دو درصد آن را تأمین می‌کند، گفت که صادرات و برندسازی از اولویت‌های وزارت صمت است.

به گزارش اقتصاد شمال ،امروز (سه‌شنبه) دومین مراسم اهدای جایزه ملی برند برگزار شد. در این مراسم وزیرصمت در ابتدای سخنرانی خود پیام رئیس‌جمهوری را قرائت کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه همه معتقد هستند که ایران کشوری با پتانسیل بالا است، گفت: بخش‌های صنعت، معدن، گردشگری و محصولات سنتی همچون فرش و زعفران و از همه مهم‌تر منابع انسانی از جمله مهم‌ترین پتانسیل‌های کشور هستند.

رحمانی با اشاره به اینکه کشور ما در حوزه معدن جزو ۱۰ کشور معدنی دنیا قرار دارد، اظهار کرد: پیشران موتور اقتصاد کشور در سال آینده صادرات خواهد بود که لازمه آن برندسازی است.

وی افزود: توجه به منحصربه‌فرد بودن بسیاری از کالاهای تولیدی کشور قابلیت برند شدن را دارد. برای جدی گرفتن کالای ایرانی باید برند ایرانی را جدی گرفت.

وزیر صنعت همچنین خاطرنشان کرد که‌ اگر بخواهیم در سال آینده رکود بیشتری نداشته باشیم و در تولید رونق داشته باشیم، باید برندسازی را توسعه دهیم.

رحمانی تصریح کرد: ‌ برای برندسازی باید در زنجیره ارزش قرار گرفت. تشکیل شرکت‌های صادراتی تخصصی و ورود دانش به این حوزه ضرورت است.

وی با تأکید بر اینکه توجه به برندسازی ضرورت است، گفت: برای شناساندن کالاهای تولیدی راهی جز این امر وجود ندارد، همانطور که تقویت صادرات دنیا هم با برندسازی صورت گرفته است.

او افزود: صادرات زودبازده است اما در حوزه معدن بازدهی طولانی‌تر است.

رحمانی با بیان اینکه ظرفیت تولید و صادرات معدنی ما ۲۰ میلیارد دلار است، گفت: سال گذشته در بخش معدن ۹ میلیارد دلار صادرات داشتیم و امسال به مرز ۸ میلیارد دلار در صادرات معدنی رسیده‌ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه در شرایطی که مورد تهاجم اقتصادی قرار گرفته‌ایم، راه مقابله با آن حفظ تولید موجود است، خاطرنشان کرد: حفظ تولید به معنای حفظ اشتغال است.

رحمانی در پایان از ارائه بسته‌ای برای حل مشکلات خودرو خبر داد و گفت: صنعت خودرو هم مشکلات زیادی داشت که ما برای حل مشکلات آن بسته‌ای ارائه کردیم که ممکن است برخی از نتایج آن سال آینده مشاهده شود.

ایسنا

print

برچسب ها: ,

پاسخی بگذارید