تاریخ: ۲۰:۲۱ :: ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در گیلان را تسریع کنند

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان با بیان اینکه تاکنون هفت میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان پرداخت شده است، خواستار تسریع در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی توسط بانک‌های عامل استان شد.

یونس رنجکش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بیش از ۳۳ میلیارد تومان پرونده دریافت تسهیلات بر اساس اعلام دبیرخانه به بانک های توسعه تعاون و رفاه استان ارسال شده که تاکنون هفت میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: این میزان پرداخت با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و محدودیت زمانی برای جذب اعتبارات مناسب نیست و باید روند پرداخت ها شدت گیرد.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان یادآور شد: با توجه به اقدامات خوبی که سال گذشته بویژه در بحث پرداخت تسهیلات اشتغال خانگی به پشتیبان در استان انجام شده است میزان تسهیلات در سال ۱۴۰۰ با افزایش بیش از شش برابری به حدود ۴۰میلیارد تومان رسید.

رنجکش با بیان اینکه اگر این تسهیلات به موقع جذب نشود احتمال کاهش آن در سال آینده وجود دارد که به نفع استان نیست، گفت: از دستگاههای اجرایی و بانک های عامل انتظار است تا با هماهنگی و پیگیری‌هایی که دبیرخانه مستقر در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری فرمانداری ها خواهند داشت تا پایان بهمن ماه امسال این تسهیلات جذب شود.

طی سال گذشته تعداد ۱۲۹ طرح با مبلغ تسهیلات ۶۲ میلیارد ریال پرداخت شد که امسال حدود ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تسهیلات مشاغل خانگی استان در نظر گرفته شده است.

مشاغل یا کسب و کار خانگی؛ آندسته از فعالیت هایی است که توسط عضو یا اعضا خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحدهای مسکونی همجوار شکل می گیرد و منجر به تولید خدمت و یا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی می شود.

print

پاسخی بگذارید