تاریخ: ۱۲:۰۱ :: ۱۳۹۶/۱۲/۰۵

نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به بهمن‌ماه ۱۳۹۶ نسبت به دوازده ماه منتهی به بهمن‌ماه ۱۳۹۵ معادل ۹.۹ درصد است.

به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، خلاصه نتایج به‌دست آمده از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران براساس سال پایه ۱۰۰=۱۳۹۵ به شرح زیر است:شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در بهمن‌ماه ۱۳۹۶ به عدد ۱۱۳٫۴ رسید که نسبت به ماه قبل ۰٫۹  درصد افزایش یافت.

شاخص مذکور در بهمن‌ماه ۱۳۹۶ نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل ۹٫۴ درصد افزایش داشته است.

گفتنی است، بر اساس گزارش بانک مرکزی، نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به دی‌ماه ۱۳۹۶ نسبت به دوازده ماه منتهی به دی‌ماه ۱۳۹۵ معادل ۱۰ درصد شده بود.

به گزارش تسنیم، شاخص خلاصه نتایج بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در بهمن ماه افزایش ۰٫۹ درصدی داشته است. این شاخص همچنین نسبت به ماه مشابه سال قبل رشدی ۹٫۴ درصدی را نشان می دهد.

براین اساس شاخص کل گروه های اصلی خوراکی ها و آشامیدنی ها ۱٫۳ درصد، دخانیات ۰٫۶ درصد، مسکن، آب، برق و گاز و سایر سوخت ها ۰٫۶ درصد، اثاث، لوازم و خدمات مورد استفاده در خانه ۱٫۱ درصد، بهداشت و درمان ۰٫۶ درصد، حمل و نقل ۰٫۹ درصد، ارتباطات ۰٫۹ درصد، تفریح و امور فرهنگی ۲٫۰ درصد، رستوران و هتل ۰٫۵ درصد و کالاها و خدمات متفرقه ۱٫۵ درصد در بهمن ماه نسبت به ماه قبل از آن رشد داشته اند. همچنین براساس این گزارش شاخص گروه پوشاک و کفش ۰٫۱ درصد در بهمن ماه کاهش و گروه تحصیل ثابت مانده است.

براین اساس شاخص گروه های اختصاصی کالا در بهمن ماه ۱٫۲ درصد و خدمت ۰٫۶ درصد افزایش یافته اند.

بنابراین  گزارش مرکز آمار ایران پیش از این نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار در ۱۲ ماه منتهی به بهمن سال ۱۳۹۶ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای کل کشور را ۸٫۳ درصد اعلام کرده بود.

این نرخ در دوره مورد بررسی برای مناطق شهری ۸٫۲ درصد و برای مناطق روستایی ۹٫۱ درصد بوده که نشان دهنده افزایش یک دهم واحد درصد برای مناطق شهری و کاهش یک دهم واحد درصد برای مناطق روستایی است.

print

برچسب ها:

پاسخی بگذارید