گروه: اقتصادی
تاریخ: ۱۹:۴۱ :: ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های بابل صعودی شد

بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل از ترخیصی ها پیشی گرفت و بار دیگر روند صعودی یافت.

در یک هفته گذشته شهرستان بابل روزهای شلوغی را بدلیل بازگشایی اصناف و بازاریان سپری کرده بود و در پنجشنبه و جمعه گذشته نیز جمعیت زیادی در مناطق جنگلی روستاهای جنوب بابل حضور یافته بودند.

ایرنا نوشت: مدیران ارشد شهرستانی در روزهای گذشته نسبت به این موضوع هشدار داده بودند که امروز این هشدارها به واقعیت پیوست و ظرف ۲۴ ساعت گذشته آمار بستری ها در بیمارستان های بابل افزایش یافت.

دانشگاه علوم پزشکی بابل امروز سه شنبه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱ بیمار جدید بستری و ۲۴ بیمار هم ترخیص شدند و در حال حاضر حدود ۱۱۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های بابل بستری هستند.

این اطلاعیه افزوده است که با توجه به افزایش بیماران بستری، تمامی بیمارستان های بابل در آماده باش کامل به سر می برند.

در این اطلاعیه آمده است که در دو ماه گذشته ۲۰ هزار بیمار سرپایی  به مراکز درمانی و بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل مراجعه کردند که توسط پرسنل درمانی مورد رسیدگی قرار گرفتند و نیز تاکنون ۲ هزار بیمار قطعی و مشکوک به کرونا در بابل ترخیص شدند.

همچنین در این ایام ۱۳ زایمان مادران باردار مشکوک به کرونا در بیمارستان های بابل انجام شده است.

بیماران غیر بابلی بستری در بیمارستان های بابل از شهرستان های بابلسر، قائمشهر، آمل، فریدونکنار، جویبار، نور، محمودآباد، ساری  و تهران بودند.

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بابل همچنین از مردم خواستند تا پایان شکسست کرونا همچنان در خانه بمانند و بازگشایی اصناف را بر عادی شدن شرایط تلقی نکنند.

افزایش آمار بستری در بیمارستان های بابل در حالی است که فرماندار بابل هفته گذشته  از بعضی بی‌توجهی‌های شهروندان در روزهای اخیر نسبت به خطر بالای ویروس کرونا برای سلامتی خودشان و سایر افراد جامعه ابراز نگرانی و وضعیت کرونایی بابل را همچنان قرمز اعلام کرد.

قربانعلی ولیزاده بورا این را هم گفته بود که طی ۴۸ ساعت گذشته خروج شهروندان از منازل برای کارهای غیرضروری و یا حتی بدون داشتن کار ، افزایش یافته که نگران کننده است ، در حالی که شهرستان ما همچنان در وضعیت قرمز دارد و حتی یک بیمارستان ما هم از فهرست پذیرش بیماران کرونایی خارج نشده است.

معاون‌ وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی نیز روز گذشته در حاشیه نشست ستاد مدیریت بحران مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی بابل نسبت به افزایش ابتلا به کرونا در مازندران هشدار داد که آمار ابتلا طی روزهای اخیر نسبت به هفته پیش در این استان افزایش جزیی دارد.

دکتر ایرج حریرچی  گفته بود که مردم مسافرت‌های پیش از ماه مبارک رمضان و داخل این ماه را به حداقل برسانند و نیز همه مردم ایران به ویژه شهروندان استان تهران  به هیچ عنوان به مازندران سفر نکنند.

زنگ خطر شیوع بیماری کرونا در مازندران سی ام بهمن ماه سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار در بابل به صدا درآمد. اگر چه روند شیوع بیماری از اواخر اسفند در مازندران به نقطه پیک رسید و از سوم فروردین ماه امسال هم کاهشی شد ، ولی همچنان صدها بیمار کرونایی در بیمارستان های استان تحت درمان قرار دارند و هر روز نیز دهها بیمار جدید در بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل پذیرش می شوند.

بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی بابل که به صورت مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت دارد ، تاکنون بیش از  ۲۰ هزار بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم حاد تنفسی به مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه مراجعه کردند که توسط پرسنل درمانی مورد رسیدگی قرار گرفتند و بیشتر این افراد نیاز به بستری نداشتند.

همچنین تاکنون ۲ هزار بیمار مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا هم که در این مدت در بیمارستان های شهرستان بستری بودند و تحت مراقبت های ویژه قرار گرفتند، بهبود یافته و ترخیص شدند.

هم اکنون طبق آخرین آمار بستری بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی  به ۱۱۵ نفر کاهش یافت.

دانشگاه علوم پزشکی بابل که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت می کند ، شهرستان ۵۰۰ هزار نفری بابل را با هفت بیمارستان زیر پوشش دارد که از این تعداد چهار بیمارستان آیت الله روحانی ، شهید بهشتی ، یحیی نژاد و امیرکلا از ابتدا برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافتند و همچنان هم پذیرش این بیماران در تمامی این بیمارستان ها ادامه دارد.

print

پاسخی بگذارید