تاریخ: ۱۱:۴۰ :: ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
بهره برداری از نخستین کشتارگاه صنعتی غرب مازندران

نخستین کشتارگاه صنعتی دام سبک و سنگین غرب مازندران در بخش نشتارود تنکابن بهره برداری شد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،حسن عنایتی رییس جهاد کشاورزی استان مازندران در مراسم افتتاحیه نخستین کشتارگاه صنعتی دام سبک و سنگین غرب مازندران در بخش نشتارود تنکابن با بیان اینکه توسعه کشاورزی دنیا منوط به توسعه تولید گندم است که نیاز اول جامعه است، گفت: امسال ۱۰ میلیون تن گندم از کشاورزان کشور خریداری شد.

او افزود: مازندران بخشی از غذای کشور را تامین می‌کند و جزو استان‌های برخوردار کشور هستیم چراکه در تثبیت بازار و تامین غذا نقش برجسته و بارز را در کشور داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه ۸۳ طرح در بخش کشاورزی در هفته دولت به مرحله کلنگ زنی، افتتاح و به بهره برداری رسیده است، گفت: در بحث امنیت غذایی به این موضوع تاکید شده که باید غذای کافی، دسترس و سالم و بهداشتی در اختیار مردم قرار گیرد.

عنایتی گفت: مازندران اولین زنجیره تولید طیور کشور را دارد و پرچم دار این صنعت است.

حسن عنایتی افزود: غرب استان از کشتارگاه مکانیزه و مدرن مغفول بود و در حال حاضر این اتفاق در شهرستان تنکابن رخ داده و کشتارگاه صنعتی دام بصورت مکانیزه مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: کشتارگاه صنعتی دام سبک و سنگین غرب مازندران در گام نخست تا ۱۰ هزار تن دام سنگین را پوشش می‌دهد.

ساخت کشتارگاه صنعتی نشتارود در زمینی به مساحت ۲۹ هزار مترمربع از مهرماه ۹۶ آغاز شد و با دارا بودن بخش‌های مختلف نظیر تصفیه خانه، سیستم‌های برق رسانی، چاه نیمه عمیق و سیستم‌های سرمایشی مانند کمپرسور‌های هوای فشرده به منظور نگهداری گوشت و تولیدات دامی، نقش عمده‌ای در اقتصاد منطقه خواهد داشت.

print

پاسخی بگذارید