تاریخ: ۱۶:۱۵ :: ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
بهره برداری از 18 طرح در شهرک های صنعتی گیلان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان از بهره برداری از 18 طرح صنعتی در شهرک های صنعتی استان طی ایام دهه فجر خبر داد.

به گزارش اقتصاد شمال احمد علی شهیدی  در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان در رشت بهره برداری از این واحدهای صنعتی را برای تولید کیک و کلوچه، صنایع پلاستیک ، صنعت سلولزی و قطعات فولاد عنوان و تصریح کرد : برای بهره برداری از این طرح ها افزون بر 630 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی میزان اشتغالزایی این طرح ها را 250 نفر ذکر و بیان کرد: این 18 طرح در 12 شهرک و ناحیه صنعتی به بهره برداری می رسند.
وی با اشاره به وجود 33 شهرک صنعتی در گیلان گفت: یک هزار و 831 هکتار از مساحت اراضی در اختیار شرکت شهرک های صنعتی گیلان است که از این میزان، یک هزار و 400 هکتار آن در مرحله عملیاتی قرار دارد.
شهیدی با بیان اینکه تاکنون 830 واحد صنعتی در حال بهره‌برداری داریم، گفت: سیاست شرکت شهرک های صنعتی جلوگیری از تمرکز گرایی و ارائه خدمات در تمامی نقاط استان است.
وی ادامه داد: در همین راستا، تا کنون 95 درصد امکانات زیر بنایی پایه در شهرک های صنعتی ایجاد شده و 640 واحد در حال ساخت و ساز داریم که با تکمیل این طرح ها برای بیش از 14 هزار و 600 نفر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان اشتغالزایی می شود.
شهیدی با تاکید بر ضرورت رعایت مسائل زیست محیطی از سوی واحدهای صنعتی اظهار داشت: در حال حاضر 9 تصفیه خانه فاضلاب مرکزی در شهرک ها و نواحی صنعتی در حال بهره برداری و پنج تصفیه خانه فاضلاب در حال احداث داریم که سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی از افتتاح دو پروژه در شهرک صنعتی سپیدرود طی دهه فجر امسال خبر داد و گفت: یک پست 63 به 20 با ظرفیت 72 مگاوات و ارزش 150 میلیارد ریال و یک خط دو مداره از مسکن مهر به شهرک صنعتی سپیدرود با ظرفیت 14 مگاوات و اعتبار 30 میلیارد ریال در دهه فجر افتتاح می شود.
شهیدی با بیان اینکه یکی از برنامه های آتی کمک به استقرار صنوف آلاینده شهری در شهرک های صنعتی است، اضافه کرد: یکی از مسائل مهم متمرکز کردن صنوف آلاینده شهری در مکان هایی است که خدمات رسانی بهتر و آلایندگی کمتر داشته باشند به همین منظور تصمیم داریم بخشی از توسعه شهرک صنعتی سپیدرود را در مجاورت ایستگاه راه‌آهن داشته باشیم.
وی در ادامه به تسهیلات پرداخت شده در راستای رونق تولید نیز اشاره و تصریح کرد: 370 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به صاحبان واحدهای صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی گیلان پرداخت شد.
وی نگهداری از واحدهای ایجاد شده در شهرک های صنعتی را نیازمند هزینه دانست و گفت: به‌دنبال آن هستیم که بخشی از مالیات بر ارزش افزوده که توسط کارخانجات داخل واحدهای صنعتی پرداخت می‌شود برای کمک به همان بخش استفاده شود که البته این قانون تصویب شده اما متاسفانه هنوز اجرایی نشده است.
شرکت شهرک های صنعتی گیلان در حال حاضر دارای 36 موقعیت و عرصه صنعتی مصوب است که 33 موقعیت آن در دست بهره برداریست؛ یک هزار و 761 هکتار مساحت اراضی در اختیار شرکت شهرک های صنعتی گیلان می باشد که از این میزان، یک هزار و 319 هکتار آن بخش عملیاتی، 517 هکتار مساحت اراضی واگذار شده و 869 هکتار مساحت اراضی صنعتی قابل واگذاری است.
بیش از سه هزار و یکصد واحد صنعتی فعال اعم از داخل و یا خارج از شهرک ها و نواحی صنعتی در استان وجود دارد.

منبع:گیلان

print

پاسخی بگذارید