مدیرکل گمرک آستارا اعلام کرد

مدیرکل گمرک آستارا گفت: حضور و فعالیت دلالان و واسطه گران ارز و کالا در محوطه پایانه مسافری، مشکل ایجاد می کند و برای رفع آن، همچنان به استقرار نیروی انتظامی چشم دوخته ایم.

به گزارش اقتصاد شمال،رسول امیدی روز سه شنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در فرمانداری آستارا افزود: خروج عمده کالاهای اساسی از گمرک آستارا مصداق عینی ندارد اما باید با برچیدن دلالان و واسطه گران از محوطه پایانه مسافری، امکان خروج اقلام اساسی در بسته بندی ها و جاسازی های خرد نیز به صفر برسد.
کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز آستارا در دو جلسه گذشته، استقرار نیروی انتظامی در پایانه مسافری گمرک را تصویب کرده بود.
مدیر کل گمرک آستارا ادامه داد: ایجاد صرافی در محوطه گمرک نیز برای ساماندهی معاملات و مقابله با نوسانات ارزی ضرورت دارد و باید با همکاری دستگاه های متولی نسبت به تحقق آن اقدام شود.
امیدی حمایت مسئولان از رانندگان کامیون های داخلی را نیز برای کاهش ضرر و زیان و تکریم خدمات حمل و نقل آنها در شرایط اقتصادی فعلی خواستار شد.
اداره کل گمرک آستارا در واردات و صادرات، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، حمل و نقل داخلی و خارجی، صدور موافقت نامه تجارت بین المللی و برگ خروج خودرو، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور است و سالانه نزدیک به ۸۰۰ هزار مسافر داخلی و خارجی از آن تردد می کنند.
منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید