تاریخ: ۱۵:۴۹ :: ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
پیش بینی ورود ۲۰ میلیون مسافر و گردشگر نوروزی به مازندران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به ظرفیت های فراوان گردشگری و وجود مواهب طبیعی و خدادادی در این استان، گفت: پیش بینی می شود در ایام تعطیلات نوروزی امسال، ۲۰ میلیون مسافر و گردشگر وارد استان شود.

به گزارش اقتصاد گستر شمال، به نقل از خبرنگار ایرنا، روح الله سلگی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی و بررسی مسایل مربوط به امور فرهنگی و اجتماعی در ایام نوروز امسال در استان، از اتخاذ تمهیدات لازم برای پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی در مازندران خبر داد.

وی افزود: با راه اندازی ستاد خدمات سفرهای نوروزی در استان، عملیات مربوط به پاکسازی حریم و راه‌های استان از زباله و نخاله های ساختمانی و همچنین زیباسازی معابر و میدان های اصلی در مبادی ورودی شهرهای مازندران در حال انجام است.

معاون استاندار مازندران همچنین از استقرار نوروزگاه همزمان با فرارسیدن ایام تعطیلات نوروزی برای نوروزخوانی و تبریک فرار رسیدن عید سعید باستانی به مسافران و گردشگران نوروزی در مبادی ورودی شهرهای استان خبر داد و گفت: برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در تمام شهرهای استان، نصب بنر در ورودی شهرها، راه اندازی نرم افزار ارسال پیامک معرفی مکان های گردشگری برای مسافران نوروزی، کنترل ترافیک و دفن و دفع بهداشتی زباله و تامین امنیت گردشگران و مسافران از جمله اقدامات ستاد تسهیلات و خدمات سفرهای نوروزی در این استان است.

سلگی از ذخیره سازی کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم به میزان کافی در انبارهای این استان خبرداد و افزود: در راستای تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش خودسرانه قیمت برخی اقلام،کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم به میزان کافی ذخیره سازی شد و هیچگونه مشکلی در این زمینه نیست.

وی بر لزوم ارایه خدمات مطلوبتر به مسافران و گردشگران نوروزی تاکید کرد و از انجام روزانه نظارت و بازرسی از مراکز، اقامتگاه‌ها و رستوران‌های بین راهی خبر داد و بیان کرد: با هدف ارایه خدمات مطلوبتر به مسافران و گردشگران نوروزی، نظارت و بازرسی مستمر از اقامتگاه ها، مراکز خدمات رسان و رستوران‌های بین راهی به ویژه در محورهای ارتباطی کندوان، هراز و فیروزکوه در دستور کار است و با متخلفان برابر قانون به شدت برخورد می‌شود.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه تلاش می شود شرایطی فراهم شود تا مسافران و گردشگران نوروزی با خاطره ای خوش مازندران را ترک کنند، افزود: وجود جنگل هیرکانی، تله کابین، ۴۸۰ کیلومتر نوار ساحلی. ۹۵۰ آب‌بندان، چهار هزار و ۵۰۰ چشمه و همچنین وجود چشمه های آب گرم معدنی در کنار مناطق ییلاقی و خوش آب و هوا از جمله ظرفیت های بی نظیر گردشگری در مازندران است که باید به شکل اصولی از آن‌ها استفاده کرد.

 

احیای آیین‌ها و سنت‌های بومی مازندران

سلگی با اشاره به آسیب های گردشگری به فرهنگ بومی مازندران بیان کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته تنها ۳۰ درصد دانش آموزان این استان قادر به صحبت با گویش محلی هستند و این یک آسیب بزرگ فرهنگی است.

وی ادامه داد: با ورود مسافر و گردشگر نوروزی، فرهنگ مردم منطقه نیز دستخوش تغییر خواهد شد و در همین راستا، متولیان امور فرهنگی باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی، آیین‌ها و سنت‌های بومی مردم این استان را به ویژه در ایام تعطیلات نوروزی امسال احیا و بر تداوم آن پافشاری کنند.

معاون استاندار مازندران به ظرفیت های گردشگری مذهبی در استان اشاره کرد و با بیان اینکه این استان در بحث گردشگر مذهبی از ظرفیت بالایی برخوردار است که خود می تواند در جلب و جذب بیشتر مسافر و گردگران نوروزی بسیار موثر باشد، گفت: وجود یک هزار امامزاده، پنج هزار مسجد، تکایا و بقعه از جمله ظرفیت‌ها گردشگری مذهبی در این استان است و باید تمهیداتی اتخاذ شده تا با خلاقیت بیشتری از مسافران و گردشگران نوروزی استقبال کنیم.

print

پاسخی بگذارید