تاریخ: ۱۰:۲۵ :: ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
تولید با پساب‌های سمی ممنوع

محیط زیست اجازه فعالیت به واحد‌های صنعتی که سیستم فاضلاب ندارند نمی‌دهد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،عطاالله کاویان مدیر کل محیط زیست مازندران بازچرخانی و استفاده چند باره و مجدد از آب را یکی از راهکار‌های کاهش فشار بر منابع آبی اعلام کرد و گفت: اجازه نمی‌دهیم شهرک‌های صنعتی بدون سیستم تصفیه فاضلاب به فعالیت خود ادامه دهند.

او افزود: واحد‌های صنعتی خارج از شهرک‌های صنعتی نیز ملزم به اجرای سیستم‌های تصفیه فاضلاب و بازچرخانی آب هستند و این موضوع را به طور جدی پیگیری می‌کنیم.

کاویان با بیان اینکه بحران آب و بحران انرژی در آینده بسیار نزدیک چالش بسیار است، گفت: تغییرات اقلیمی، نوسانات آب و هوایی، افزایش جمعیت و بارگذاری‌های نامتناسب جمعیتی در استان سبب بروز مشکلات در بخش آب و انرژی شده است.

او افزود: تغییر الگوی استفاده از منابع آب و انرژی نیز بگونه‌ای شده است که اگر با همین شیوه ادامه یابد در سال‌های آینده مشکلات بسیار زیادتر خواهد شد.

مدیر کل محیط زیست مازندران ادامه داد: خالی شدن مخازن سد‌های مازندران از منابع زنگ خطر در این بخش را به صدا درآورده است و اگر مدیریت مناسبی در مصرف آب به ویژه در صنایع نداشته باشیم بحران جدی‌تر خواهد شد.

او اتصال شهر‌ها و مناطق شهری به سیستم تصفیه فاضلاب را نیز راهکار دیگری برای عبور از بحران آب در آینده دانست و گفت: محیط زیست در کمترین زمان ممکن مجوز‌های لازم را به پیمانکاران و شرکت آب و فاضلاب استان برای اجرای تصفیه فاضلاب‌های خانگی می‌دهد.

او با بیان اینکه قیمت آب اکنون واقعی نیست، افزود: با توجه به کمبود منابع آبی قیمت آب در آینده نزدیک افزایشی خواهد داشت به همین دلیل صنایع هر چه سریعتر موضوع بازچرخانی آب را در دستور کار خود قرار دهند.

print

پاسخی بگذارید