نماینده جمهوری داغستان در سفارت روسیه در ایران پس از بازدید خود از بندرامیرآباد از گسترش روابط اقتصادی داغستان و مازندران به واسطه ظرفیت های موجود در بندر امیرآباد خبر داد.

به گزارشاقتصاد شمال به نقل از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی؛ امین علی اف طی سفر خود به مارندران صبح امروز از توانمندی ها و قابلیت های بندرامیرآباد بازدید کردند.

در این بازدید نماینده جمهوری داغستان  با اشاره به اینکه تاکنون ارتباطات اقتصادی دو جانبه میان دو منطقه داغستان و مازندران ناچیز بوده است اظهار داشت  با بهره گیری از ظرفیت های بندر ماخاچ قلعه و بندر امیرآباد ، تبادلات اقتصادی  دو منطقه افزایش پیدا خواهد کرد.

علی اف با بیان اینکه حوضچه های بندرامیرآباد همانند ساحل داغستان از عمق مناسبی برخوردار هستند گفت افزایش تردد و ترافیک دریایی به واسطه این ظرفیت میان دو بندر ، به نسبت سایر کشورهای شمالی دریای خزر، می تواند اتفاق خوبی در مراودات تجاری رقم بزند.

وی بندر امیرآباد را بندری بی نظیر در حاشیه دریای خزر برشمرد که ظرفیت اسمی ۷.۵ میلیون تن کالا ، اسکله رو رو ریلی ، ظرفیت بالای دریایی ، بندری و لجستیکی بر جذابیت های اقتصادی بندرامیرآباد افزوده است.

علی اف در پایان تاکید کرد کشورش آمادگی دارد با توجه به ظرفیت بالای تخلیه و بارگیری کالا در بندر ماخاچ قلعه ، برای کالاهای ایرانی که به این بندر وارد  می‌شود، امتیازات ویژه ای را قائل شود.

داغستان یکی از ۸۵ فدراسیون روسیه است که در سواحل غربی دریای خزر واقع است و حدود ۳ میلیون نفر جمعیت دارد.

print

پاسخی بگذارید